Európa leggyorsabban növekvő és legfenntarthatóbb légitársasága, a világ repülőtereinek és légitársaságainak vezető szolgáltató partnere, a Menzies Aviation, valamint a Budapest Airport közös sajtótájékoztatón jelentette be, hogy bizonyos járatok földi kiszolgálását ezentúl teljesen elektromos eszközökkel végzik majd a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
A Budapest Airport „zöld” fordulatát a repülőtéren biztosított, elektromos berendezésekhez használt töltőinfrastruktúra alapozta meg. A kötelezettségvállalást a Menzies elektromos berendezéseket előnyben részesítő szemlélete is támogatja: a vállalat céljai közt szerepel, hogy 2025-ig eszközeinek 25 százaléka már megújuló energiával működjön. A Menzies által alkalmazott elektromos csomagszállító vontatók és szalagrakodók, napelemekkel ellátott utaslépcsők, földi áramellátó egység, push-back járművek, ivóvíz és mosdóegységek támogatják a Wizz Air minél biztonságosabb felszállását a Budapest Airportról, miközben javítják az energiafelhasználást és a működési hatékonyságot.
A teljesen elektromos földi kiszolgálás lehetővé teszi, hogy a dízelüzemű berendezésekhez képest repülőgépenként számítva akár nyolcvan százalékkal csökkenjen a szén-dioxid-kibocsátás.
A Menzies Aviation párhuzamosan két Wizz Air repülőgépet képes teljesen elektromos berendezésekkel kiszolgálni.
– Mi vagyunk az első légitársaság a budapesti repülőtéren, amely teljesen elektromossá alakítja földi kiszolgálását – köszönhetően a Menzies Aviation közreműködésének. Ezzel is szeretnénk kifejezni elkötelezettségünket amellett, hogy 2030-ig további huszonöt százalékkal csökkentjük a karbonkibocsátásunkat. A budapesti bázisú repülőgépeink kizárólag Airbus A321neo típusúak, amelyek jelentős környezetvédelmi teljesítménye lehetővé teszik számunkra, hogy a legalacsonyabb szén-dioxid-intenzitással repüljünk Európában. Mi is megértjük a közvetett kibocsátáscsökkentés fontosságát, és üdvözöljük, hogy a Menzies Aviation a dízelüzeműről elektromos földi kiszolgáló berendezésekre áll át. A Budapest Airport legnagyobb üzemeltetőjeként örömmel folytatjuk a helyi partnereinkkel való együttműködést olyan új megoldások keresésében, amelyek segítségével iparági szinten összefogva elérhetjük céljainkat – mondta Yvonne Moynihan, a Wizz Air fenntarthatóségért felelős igazgatója.
– A fenntarthatóság kiemelt prioritás a Menzies számára. Az üzletágunk folyamatos fejlődése mellett pedig fontos, hogy új módokon javítsuk működésünk hatékonyságát. Tudományosan megalapozott célokat tűzünk ki, hogy 2045-re elérjük a nettó zéró kibocsátást az 1., 2. és 3. hatókörben. Ahol lehetséges, elektromos földi kiszolgáló berendezéseket és alternatív üzemanyagot használunk. Célkitűzéseink eléréséhez kulcsfontosságú lesz az együttműködés a Wizz Airrel és a Budapest Airporttal. Büszkék vagyunk jelentős előrelépéseinkre, köztük arra, hogy az európai berendezéseink 41%-a már elektromos. Emellett várakozással tekintünk az iparági partnerekkel, köztük a beszállítókkal, a légitársaságokkal és a repülőterekkel való szoros együttműködés elé a zöldebb működés előmozdítása érdekében – mondta Katy Reid, a Menzies Aviation fenntarthatósági vezetője.
– A karbonsemlegesség kiemelt stratégiai célunk, és ennek elérésére ösztönözzük partnereinket is. A Budapest Airport felelőssége, hogy biztosítsa az elérhető környezetbarát infrastruktúrát, ideértve a különböző technológiákat, megoldásokat, és partnereinktől is elvárjuk, hogy támogassák a fenntarthatósági kezdeményezéseket. Repülőtér-üzemeltetőként nagyon sokat teszünk azért, hogy a légikikötő minél fenntarthatóbb módon működjön, közvetlen működésünkből adódó kibocsátásunkat tíz év alatt hatvanöt százalékkal csökkentettük. Már több mint száz darab elektromos földi kiszolgáló jármű látja el a feladatokat a repülőtéren nap mint nap, töltésükhöz negyvenhárom töltési parkoló pozíció áll rendelkezésre – tette hozzá Mike Carlson, a Budapest Airport pénzügyi vezérigazgató-helyettese.
A Wizz Air tizennégy repülőgépet üzemeltet Budapesten, amelyek mindegyike keskenytörzsű Airbus A321neo típus. A repülőgépek jelentős környezetvédelmi előnyöket kínálnak: a zajterhelés és nitrogén-oxid-kibocsátás közel ötven százalékkal, a szén-dioxid kibocsátás húsz százalékkal kevesebb az előző típushoz képest. A 2023-as pénzügyi évben a Wizz Air elérte eddigi legalacsonyabb, 53,8 grammos szén-dioxid-intenzitását, ami egyben iparági rekord is az európai légi közlekedésben.
(Forrás: Wizz Air, fotók: Baranyi Róbert)
budapest | lépés | kiszolgáló | légitársaság | személyzet | reptér
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!