Az erdei túrázók tökéletes társa az elektromos Volvo XC40

Ha gyakran jársz túrázni, vagy más szabadidős sportot űzöl, akkor biztosan szereted és óvod is a természetet, ezért a turistaútig vezető utat nem is tehetnéd meg jobb autóval, mint a tisztán elektromos, teljesen emissziómentes Volvo XC40 Recharge. Mi a Börzsöny szíve felé vettük az irányt.

Az autózás fejlődésének több mint egy évszázada során volt már egy pár óvatos próbálkozás, de mostanra mondhatjuk el igazán, hogy az elektromos autók a mindennapjaink részévé váltak. A gyártók nemcsak egyre több tisztán elektromos hajtású modellt mutatnak be, de az emissziós határértékek szigorításával egyenesen erre teszik fel az autózás jövőjét, a 2030-as években már szinte csak elektromos autókat kaphatunk majd újonnan. A Volvo pedig megmutatja, hogy az elektromos autózás nem a jövő, hanem már a jelen – ennek eredtünk a nyomába a Volvo Ivanicstól kapott XC40 Recharge volánja mögött.

Mielőtt elektromos autóra váltunk, mindenképpen gondoljuk át, hogy mennyire illik az életstílusunkhoz, a mindennapjainkhoz és nem utolsósorban az elvárásainkhoz egy ilyen modell, de az XC40 Recharge éppen az a kategória, ami a lehető legtöbb ember kívánságait képes teljesíteni. 4,44 méteres hosszával még éppen nem túl nagy a városi manőverezéshez, amiben egyébként felülnézeti képet adó kamerarendszer is segíti, miközben elég masszív és stabil ahhoz, hogy a várost elhagyva is útra keljünk vele.

Tökéletes például arra, hogy felfedezzük vele a főváros tágabb környezetét, mi is ezt tettük ezzel az XC40-nel.

A külseje alapján talán nem is sejtenénk, hogy az XC40 Recharge teljesítménye mennyire brutális – erről már az odaúton megbizonyosodtunk. A csúcsmodellben az első és a hátsó kerekeket is egy 150 kilowattos elektromotor hajtja, ami azt jelenti, hogy 408 lóerő a kombinált teljesítménye, ráadásul 670 Nm maximum nyomatéka indulás után azonnal elérhető a jobb lábunk alatt. Az XC40 kéttonnás tömegét meghazudtolva sprintel, ha erre kérjük, öt másodpercen belül gyorsul százra, ami a nagyobb kategóriájú autók jellemzője szokott lenni.

A Börzsöny szíve felé vettük az irányt, a Szent Orbán Erdei Wellness Hotelhez, amit a Dunakanyar váci oldalán, Kismaros és Kóspallag érintésével értünk el, és tényleg a mesebeli kerek erdő kellős közepén található. A magas fák között vezető keskeny autóúton pedig az jár a fejünkben, hogy

mennyire megnyugtató egy tisztán elektromos, azaz helyi károsanyag-kibocsátás nélküli autóval jönni ebbe a páratlanul csendes és valóban feltöltődést ígérő környezetbe.

Már most sejtjük, hogy legközelebb biztosan rossz érzésünk lesz, ha nem elektromos autóval jövünk.

A börzsönyi kisvasút nagyirtáspusztai állomása mellett lévő szálloda pedig valóban tökéletes kiindulópont a túrázáshoz, hiszen innen az egész Börzsönyt körbe lehet barangolni, és ha visszatérünk, akkor csodás vadételek várnak minket a Szent Orbán éttermében. Budapestről még éppen nincs túl messze, egy és negyed óra alatt letudhatjuk a 75 kilométeres távot, aminek a Kismaros utáni része

csodás erdei utakon vezet keresztül, ahol élmény volt kanyarogni ezzel a fürge, de mindenekelőtt zajtalan és tiszta Volvóval.

A távolság pedig végképp nem jelentett problémát

még akkor sem, ha nem teljesen feltöltött akkumulátorral indultunk útnak. A legutóbbi frissítéssel az XC40 Recharge akkukapacitását 78-ról 82 kilowattórára növelték, amivel a hatótávja átlagos használattal 420-ról 538 kilométerre nőtt. Dinamikusan vezetve, hűvös időben fűtéssel is több mint 3-400 kilométerrel számolhatunk, azaz minden gond nélkül megjártuk volna oda-vissza az utat, de a biztonság kedvéért Vácon töltöttünk is, a közeli töltőpontokhoz a Google-alapú fedélzeti rendszer kalauzolt el.

Az XC40 Recharge azon kívül, hogy ideális elektromos autó, tökéletes prémiumtermék is,

minőségi benyomást keltő utastérrel és méretes panorámatetővel, a Harman Kardon hifi egyszerűen fantasztikusan szól benne. Nagyon tetszett a belső tér skandináv dizájnja, az ötletesen és igényesen kidolgozott részletek, mint például a műszerfal és ajtók dombornyomott betétje, ami svéd szigetek térképnyomatát mintázza. Volvóhoz méltón pedig a legmodernebb biztonsági felszerelések teljes arzenálja vigyáz ránk.

A túrázók azért is nagyra értékelhetik az elektromos XC40-et, mert nemcsak kényelmesen elférnek a hátizsákok a 452 literes csomagtérben, de az autó orrában is találni egy 31 literes rekeszt, könnyen tisztítható burkolattal, ezért túrázás után ide tehetjük a koszosabb holmikat.

Aki tudja otthon is tölteni, nyugodt szívvel válthat akár már ma elektromos autóra ezzel a Volvóval,

ha pedig nincs szükségünk a 408 lóerőre, akkor a hátsókerék-hajtású, 238 lóerős alapmodellt is választhatjuk – az Ivanicsnál segítenek a számunkra megfelelő változat kiválasztásában.

Három túratipp

Ha egy könnyű túrára vágyunk, akkor a kiindulási pontunktól a Nagy-Sas-hegy van a legközelebb, egy-két kilométeres séta, páratlan kilátással odafenn. A gyakorlott túrázók elindulhatnak Nagybörzsöny vagy Márianosztra felé, igazából mindkettőt érdemes megnézni, mert nagyon szép út visz oda. A kihívásra vágyók pedig célba vehetik a Nagy-Hideg-hegyet vagy a Csóványost, de számoljanak vele, hogy a túra nemcsak hosszú, hanem kemény is lesz, ezért érdemes utána egy ebédet vagy akár egy éjszakát is tervezni a hotelben – máris megvan a tökéletes túrázó hétvége programja.

(Fotók: Bodor Tamás)

A cikk elkészítésében együttműködő partnerünk volt az Ivanics Csoport.

elektromos autó | kirándulás | volvo xc40 | túrázás | Ivanics | túra

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom