Kigördült a gyárból a Boeing utolsó 747-ese, vagyis Jumbo Jete.
A cég 54 év után állította le a modell gyártását az 1574. géppel, amely a washingtoni gyárban készült. A Jumbo Jet a repüléstörténet része lett, és olyan távoli városok közvetlen légi összeköttetését valósította meg, ami korábban nem volt lehetséges. A kétszintes, és csaknem ötszáz utas befogadására alkalmas gépet használják áruszállításra is, vitte a NASA űrsiklóját, és ezek közül a modellek közül került ki az amerikai elnök hivatalos repülője, az Air Force One is.
A lenyűgöző méretű, 68,5 méter hosszú, hatemeletes épület magasságú repülőt a formája miatt bálnának is hívják. A Boeing az 1960-as évek második felében döntött a 747-esek gyártásáról, azt követően, hogy elveszített egy komoly katonai megrendelést a C-5A óriás szállítógépre. Az első Jumbo Jet tizenhat hónapon át készült, mialatt összesen ötvenezer ember dolgozott rajta.
A gép először 1969-ben emelkedett a levegőbe, és 1970-ben állt forgalomba, az azóta megszűnt PanAm légitársaságnál.
A Boeing azt követően döntött a 747-es gyártásának leállításáról, hogy az elmúlt másfél évtizedben elterjedtek a hasonlóan széles géptörzsű, két hajtóművel felszerelt nagy hatótávolságú repülők, amelyek jóval gazdaságosabban üzemeltethetők, mint a négy hajtőműves Jumbo Jetek.
A Boeingek nemcsak utasszállítóként használhatók, de luxusnyaralóként is remekül megállják a helyüket.
(Forrás: MTI, képek: Getty Images)
boeing 747 | jumbo jet | utolsó
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!