Az Y generációnál az ár dönt, a harmincasok vágynak leginkább nyugalomra – mutatják a Kiwi.com reprezentatív felmérésének adatai, amely a magyarok 2022-es utazási céljait, motivációit vizsgálta. Honfitársaink nyolcvanhat százaléka tervez idén utazást, jellemzően Európában barangolunk. A többség (ötvenkilenc százalék) ugyanannyi pénzt fordít idén utazásra, mint a koronavírusjárvány előtt, ennek ellenére az ár a második legmeghatározóbb szempont abban, hogy hová utazunk; a COVID-helyzet és az elérhető biztonságos úti célok összességében a válaszadók közel negyedénél befolyásoló tényezők.
A vezető utazási technológiai vállalat, a cseh Kiwi.com arra volt kíváncsi, hogy a magyarok hogyan utaznak idén, mik a terveik, mi alapján választanak úti célt, és hogy milyen típusú utazásokat részesítenek előnyben.
A magyarok nyolcvanhat százaléka a tervez utazást idén: háromtizedük országhatáron belül marad, ötvenhét százalékuk Európát fedezi fel, és akadnak olyanok is (tizenhárom százalék), akik másik kontinensre látogatnak.
A válaszadók többségének (ötvenkilenc százalék) ugyanannyi az utazásra szánt költségvetése, mint a világjárványt megelőzően, közel harmaduk kevesebb, míg kb. minden tizedik ember több pénzből tervezi meg a kikapcsolódását.
A kíváncsiság után az ár dönt
Az ár fontos szerepet tölt be, de azért még győznek a vágyak, amikor úti célt választunk – mutatják a Kiwi.com reprezentatív felmérésének adatai. Arra a kérdésre, hogy mi befolyásolja leginkább a döntésünket, hogy legközelebb hová utazunk, a legtöbben (tízből négyen) azt válaszolták, hogy
olyan helyeket választanak, amelyeket szeretnének megnézni.
A fontossági sorban ezt követi a költségvetés, amelyet a válaszadók huszonkét százaléka jelölt meg. Összességében a koronavírusjárvány a válaszadók közel negyedének (huszonnégy százalék) van hatással a döntésére: tizenöt százalékuk kimondottan a COVID-helyzettől függően dönt, míg kilenc százalék kizárólag az elérhető biztonságos úti célok között keresgél.
Körülbelül minden tizedik válaszadót nem kimondottan a helyszín, hanem az utazás időpontja motiválja, így pl. a szünidőre, ünnepekre, hosszúhétvégékre fókuszál. Elenyésző arányban ugyan, de akadnak olyanok is, akiknek
az időjárás a leginkább befolyásoló tényező a következő úti cél kiválasztásánál.
Utazni biztonságos
A többség biztonságosnak tartja az utazást, csak pusztán a válaszadók negyede aggódik a koronavírus miatt. Harmaduk egy hirtelen lezárástól tart leginkább, körülbelül minden negyedik embert foglalkoztatnak a váratlan pluszköltségek, az esetleges járattörlések pedig minden huszadik válaszadónak okoznak fejtörést.
A férfiakat inkább motiválják a vágyaik
A kutatás rákérdezett arra is, hogy általánosságban mi a fontosabb: a kiválasztott úti cél vagy a költségvetés. Összességében itt is nyert a választott úti cél a költségektől függetlenül (ötvenkét százalék), de csak egy hajszálnyival előzte meg az árat (negyvennyolc százalék). A férfiak ötvenhárom százaléka ragaszkodik az úti céljához az ártól függetlenül, a nők körében pedig fele-fele arányban oszlik meg a jobb ár és az érdeklődés.
Generációkat tekintve az Y generációnál jelentősen elgörbül a mérleg nyelve a jobb ár felé: a 26 és 42 év közöttiek ötvenhat százalékánál a jobb ár a dönti el, hogy hová utaznak, és csak negyvennégy százalékuk megy ártól függetlenül az áhított úti céljára.
Egy észak-amerikai út a legtöbb magyar álma
És ha már álomutazások: a Kiwi.com rákérdezett arra is, hogyha bárhová mehetnének, és szeretnének is utazni, akkor a világ melyik távoli részét keresnék fel a magyarok. A listát magasan Észak-Amerika vezeti, az USA-ba és Kanadába utazna a válaszadók harmincnyolc százaléka, ezt követi Ausztrália és Új-Zéland (huszonkét százalék), majd Ázsia (tizenhét százalék).
Közép-és Dél-Amerikába vágyik a megkérdezettek tizenkét százaléka, hat százaléka az arab világot keresné fel, és akadnak olyanok is (három százalék), akik
az Északi- vagy Déli-sarkot fedeznék fel.
Pihenés vagy kaland? – leginkább a harmincasok vágynak a nyugalomra
A pihenést, wellnesst részesíti előnyben a magyarok nagyobb része (ötvenhét százalék), kalandokat, felfedezéseket pedig a válaszadók negyvenhárom százaléka keres az utazásai során.
Korosztályokat tekintve kiemelkednek a harmincasok: ebben a korosztályban pusztán a válaszadók harmincöt százaléka vágyik kalandra, amikor utazást tervez. Őket követik az ötvenesek (harminckilenc százalék), majd a negyvenesek (negyvenkét százalék), a harminc év alattiaknál pedig fordul a kocka: ők inkább a kalandokra vágynak, amikor utaznak.
felmérés | utazás | kiwi | kutatás | európai utazás | Európa
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!