Kiderült, hogy a magyar férfiak vagy a magyar nők tévéznek-e többet

Az elmúlt években masszívan átalakultak a tévénézési szokások – köszönhetően a streamingszolgáltatóknak.

Ez azt jelenti, hogy már nem csatorna, hanem műsor szerint válogatnak a nézők a tartalmak között egy felmérés szerint, plusz megváltozott az is, hogy az hol tévézünk, például a szobában, a teraszon vagy a vonaton.

A műholdas és online televíziószolgáltatást nyújtó Direct One kutatása szerint egyre többen választják a tévénézés rugalmas, helyhez és időhöz nem kötött formáját. A válaszadók közel fele rendszeresen online néz műsorokat, filmeket, sorozatokat: az okostelefonon keresztüli tartalomfogyasztás a 18-24 évesek között a legnépszerűbb, de a 25-39 évesek 57 százaléka és a 40-59 évesek 47 százaléka is online néz műsorokat.

A legnépszerűbb tartalmak a filmek és a sorozatok, a dokumentumfilmek és a hírműsorok, illetve a sportadások.

A változások dinamikáját mutatják az adatok is: a PWC szerint 2019-ben a hagyományos tévészolgáltatások éves előfizetői díjbevétele majdnem elérte a 400 millió dollárt, a streamingszolgáltatóké alig 50 millió dollár volt Magyarországon. Az előrejelzések szerint 2024-re a hagyományos piac több mint 1,3 százalékkal zsugorodik, miközben a streamingszolgáltatóké majdnem 13 százalékkal bővül.

A Nielsen információs, adat- és piacmérő cég adatai szerint 2021 első negyedévében naponta átlagosan 5 óra 12 percet töltöttek a magyarok a tévé előtt: a nők 5 és fél órát, míg a férfiak 4 óra 53 percet. Az idő tizenegy százalékában hírműsorokat néztünk, plusz naponta átlagosan 37 percnyi reklámot. A teljes népesség körében a napi tévénézési idő három perccel haladta meg a 2020-ban mért értéket, és ugyanennyivel nőtt a 18-49 évesek tévénézési ideje is.

A legnagyobb emelkedés az egyébként is legtöbbet tévéző ötven év felettieknél jelentkezett: hét perccel növelték tévénézési idejüket, és így naponta átlagosan hét óra tizenegy percet töltöttek a képernyők előtt.

(Forrás: MTI, fotók: Getty Images)

tévénézés | felmérés | magyarok | adatok | streaming | szokások

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom