Mintegy százezer szellemjárat repülhet át az öreg kontinens felett idén azért, hogy a légitársaságok eleget tehessenek a résidőszabályozásra vonatkozó uniós előírásnak.
Ez már a járvány kitörése óta bevett eljárás a repülőgéptársaságok körében:
azért működtetnek sok esetben üres, veszteséges járatokat Európa-szerte, hogy a résidőket fenntarthassák a repülőtereken.
A résidő a kapacitáshiánnyal küszködő repülőgéptereket segíti a menetrendek megtervezésében: akkor juthat prioritáshoz egy légitársaság a menetrendtervezés során, ha az előírásokat betartva, rendszeresen indított járatot az előző év azonos időszakában.
A légitársaságoknak a világjárvány kitörése előtt a lefoglalt járatok nyolcvan százalékát kellett elindítaniuk ahhoz, hogy megtarthassák a repülőtéri résidejüket.
Ez az utóbbi két évben ötven százalékra csökkent, majd idén márciustól hatvannégy százalékra nőtt.
A Lufthansa Csoport becslései szerint mintegy tizennyolc ezer szellemjáratot fognak idén üzemeltetni azért, hogy a résidőket megtarthassák.
A Greenpeace becslései szerint Európában százezernél is több üres járat repülhet majd idén,
ami 2,1 millió tonna szén-dioxid kibocsátásával járna – ez 1,4 millió dízel- vagy benzines autó éves kibocsátása.
A Greenpeace így arra kéri az Európai Bizottságot és a nemzeti kormányokat, hogy szüntessék meg ezt a szabályt, és tiltsák be azokat a rövid távú repülőgéputakat is, amelyek pótlására találhatunk hat órásnál nem hosszabb vonatutakat.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: HVG, Greenpeace)
szellemjárat | greenpeace | repülőgép | reptér | autó
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!