A Škoda nevéről manapság a jó minőségű, praktikus autók jutnak eszünkbe, de a márka történelmének hajnalán olyan gyönyörű sportkupék is készültek a cseh márkánál, mint a Popular Monte Carlo.
A huszadik század elején a Monte-Carlo-rali számított az egyik legelismertebb autóversenynek, a hercegség fölötti lélegzetelállító tájakon és kanyargós hegyi utakon zajló futam alaposan próbára tette az indulókat. A Škoda motorsport-történelme is a huszadik század elejére, 1901-re vezethető vissza, a márka elődjének tekinthető Laurin & Klement által épített versenyautóval már a második monacói futamon, 1912-ben rajthoz álltak.



A versenyeken szerzett tapasztalatokat a Škoda mérnökei a polgári modellek tervezésénél is kamatoztathatták,
és a Monte-Carlo-rali népszerűsége hívta életre a Popular Monte Carlo változatát. 1936 októberében, a párizsi autószalonon leplezték le a kupé és roadster karosszériával kínált modellt, de az első példányát már korábban, júliusban átadták a vásárlójának. 1939-ig összesen 72 darabot építettek az autóból.
A 4,2 méter hosszú sportkupé vásárlói nagyra értékelték az 1,4 literes, 31 lóerős négyhengeres motort, ami a Monte-Carlo-ralin is bizonyított, a háromfokozatú sebességváltót a hátsó tengelyhez szerelték, ahová a motor erejét továbbította. A független felfüggesztés, a precíz kormányzás és a modern hidraulikus fékek is hozzájárultak az autó kiváló tapadásához, a stabilitásához és a manőverezhetőségéhez.
A kétüléses kupéváltozat 960 kilogrammot nyomott, amivel a Popular Monte Carlo elérte a 110 km/órás sebességet. 1937-ben igazítottak a karosszéria arculatán, süllyesztett fényszóróival áramvonalasabb, megnövelt tengelytávjával tágasabb lehetett a Škoda sportmodellje. 1938-ban a gyáriak egy roadster változatot ajándékoztak a szövetséges Jugoszlávia államfőjének, II. Péter királynak, aki akkor még csak tizennégy éves volt.
A képeken látható, 1937-ben gyártott fekete Popular Monte Carlo már 1968 óta megtalálható a Škoda-múzeum kollekciójában,
az ezredfordulón újították fel, azóta hirdeti a több mint 125 éves autógyártó történelmét.
A valaha készült összes Monte Carlo közül egy tucatnyi maradt fenn napjainkra: egy másik kupé restaurálásán jelenleg is dolgoznak, és hamarosan egy roadster is újjászületik a gyári műhelyben.
A Škoda történelme
A cseh autógyártó a második világháború előtt olyan csodákat is készített, mint a nyolchengeres 860 Cabriolet. A sofőrös limuzin 1932-ben gyártott, egyetlen fennmaradt példányát is a Škoda szakemberei újították fel a gyári múzeum számára.
rallye | sportkocsi | monaco | monte-carlo | skoda popular monte carlo | skoda
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!