Próbálta védeni a környezetet az egyik legnagyobb európai reptér, ez lett belőle

A holland kormány még 2022-ben jelentette be, hogy a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében korlátozni szeretné a Schiphol repülőtéren megforduló járatok számát. Eszerint már 2023-ban az évi ötszázezerről 440 ezer járatra korlátozták volna a gépek számát, csökkentve ezzel a zajterhelést és a kibocsátást is.

Több légi közlekedési szervezet is felemelte azonban a hangját a tervezett lépés ellen, úgy vélte ugyanis, hogy az gazdasági károkat okoz. Akkor annyit finomítottak a terven, hogy 2024 áprilisától 460 ezerre redukálták volna a járatok számát éves szinten, és csak 2025-re érték volna el 440 ezret.

Az Európai Uniónak és az Egyesült Államoknak azonban még ez sem tetszett, a nyomásukra pedig a holland kormány az éves járatszám-csökkentésre vonatkozó tervét tavaly novemberben felfüggesztette.

Az újrakalibrálás szerint így 2024-ben 483 ezer járatra lesz kapacitás a Schipholon, ebből a nyári szezonban (március 31. és október 26. között) 293 ezer járat fordulhat meg ott, azzal a feltétellel, hogy a csúcsidőszakok terhelését enyhítik a légitársaságok. Mint közölték, az érintett légicégek beleegyeztek, hogy segítenek ebben.

A 2024-es nyári szezonban így a korábban tervezettnél 13 ezerrel több járat közlekedhet a Schipholon.

A KLM azt mondta, hogy a döntés lehetővé teszi, hogy folytassa a helyreállítást a járvány alatti rendkívül nehéz időszak után. Mint közölték, a stabil, kiszámítható működés létfontosságú az ügyfelek és az alkalmazottak számára, akik érthető módon ezt várják tőlük.

A repülőtér további tárgyalásokat folytat a légitársaságokkal, hogy felmérje, hogyan csökkenthető a járatok száma, különös tekintettel a reggeli csúcsidőszakra, amikor is óránként hatvannyolcról hatvanötre szeretnék redukálni a gépek számát. A téli szezonról (2024. október 27-től 2025. március 30-ig) 2024 folyamán később tárgyalnak majd.

A Schiphol egyébként a magánrepülőkre vonatkozóan is új intézkedéseket hozna, ha pedig oda vezetne az utunk, és sok időnk marad a járatindulásig, egy pillanatig sem kell untakozunk.

(Forrás: BTN Europe, képek: Getty Images)

környezetvédelem | Schiphol repülőtér | hollandia | járatszám | limit

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom