Tizenöt kilométerrel csökkenti majd az eddig nyomvonalat a rekorder alagút.
Elkezdődött az eddigi leghosszabb, 6,9 kilométeres romániai vasúti alagút fúrása Ürmösön kedden, írja az economedia.ro.
Az eddigi csúcstartó a Brassó-Bodzaforduló vonalon, Keresztvárnál található, és 4,4 kilométer hosszú.
Az ürmösi alagút a Brassó-Segesvár vasútvonal Apáca és Kaca közti szakaszán lesz. Az alagútfúrás a vasútvonal korszerűsítésének része, amelynek eredményeként a jelenlegi 43 kilométeres nyomvonal 28 kilométerre csökken. Ehhez egy másik, öt kilométeres alagutat is fúrnak Rákos község területén.
Ez az első alkalom, amikor a CFR (a román állami vasúttársaság) egy TBM Tunnel Boring Machine berendezéssel végez alagútfúrást.
(A kiemelt kép illusztráció, forrás: Unsplash)
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!