Elsősorban Rolls-Royce, másodsorban elektromos autó a Spectre

Éppen olyan korszakot élünk az autóiparban, amiben minden szereplőnek kicsit újra ki kell találnia magát. A semmiből emelkednek fel teljesen új autómárkák és halványulnak el olyan szereplők, amelyek ott voltak az autózás megszületésekor. A Rolls-Royce számára kulcsfontosságú, hogy a luxusautó-szegmensben övék legyen a világ legjobb elektromos autója.

Torsten Müller-Ötvös, a Rolls-Royce vezérigazgatója személyesen üdvözöl minden újságírót a Spectre bemutatóján. Nem csak udvariasságból, tényleg érdeklődve figyeli az első benyomásokat. Bár az előzetes eladási számokat látva nincs oka aggodalomra: 2025-ig minden Spectre elkelt. A kaliforniai bemutatón újságírók és potenciális ügyfelek próbálhatják ki, milyen az első elektromos Rolls-Royce-t vezetni. Magyarországról csak a Roadster kapott meghívást az eseményre.

Torsten magával ragadó lelkesedéssel mesél az autóról és a Rolls-Royce történetéről. A márka alapítója, Sir Henry Royce mondta azt egyszer, hogy

„mindenben törekedni kell a tökéletességre”.

Ezt egyfajta elvnek tekintik, ami nemcsak arról szól, hogy tökéletes autót kell gyártani, hanem egy útmutató, kulturális hozzáállás, ami végigkíséri a Rolls-Royce szellemét. A Spectre feladata ráadásul még fontosabb, 2030-tól már csak elektromos Rolls-Royce-ok készülnek, nem mindegy, milyen az első.

Ezt a kupét élőben látni lenyűgöző látvány.

Noha öt és fél méter hosszú és két méter széles, az olyan finom részletekkel, mint a szélesebbre húzott hűtőrács, a keskeny lámpák, vagy az erőteljesebben megdöntött orrvonal, sikerült egy merész, mégis kecses vonalú Rollst készíteni. Noha látványban emlékeztet a Wraith-re, leginkább a tetőt és farrészt összekötő vonalvezetése miatt, alapvetően a Phantom Coupe szellemi örököse. 2+2 személyes, ami nem üres ígéret, a hátsó ülések luxusautóhoz méltó kényelműek. Hogy bejutás se legyen komikus akrobatamutatvány, másfél méter széles ajtók segítenek a beszállásban. Az ajtók bezárását pedig motor segíti, elég a fékpedálra helyezni a lábam.

Ezt a kecses, könnyed érzést vezetés közben is fenntartja, pedig egy üres Spectre közel három tonna. Talán a négykerék-kormányzás és a parádés futóműhangolás az oka, mindenesetre a Spectre-t vezetni élvezet. Nem sportos, de kellően közvetlen, játékos és szerethető.

Talán a legjobb Rolls, amit valaha vezettem.

Ha becsukom a szemem, akkor is tudom, hogy Rolls-Royce-ban ülök. A süppedős gyapjúszőnyeg elnyeli a lábam, a széles bőrülések kényelmesen ölelnek körbe, és finom illatukkal megtöltik a teret. A szellőzőrács vaskos lamellái fémes csilingeléssel felelnek, ha megpöckölöm őket.

A teljes térből magabiztos erő, nyugalom árad.

Semmi nem árulkodik arról, hogy nem szokványos Rollsban ülök.

Aztán persze egy alaposabb szemrevételezés már rávezet, hogy a kormány mögötti műszerek helyett egy monitor vetíti ki az aktuális adatokat, a középkonzolon pedig érintőképernyőn keresztül vezérelhetjük a navigációt vagy a fedélzeti rendszer többi elemét. De a fűtés-hűtés szabályozása hagyományos forgókapcsolókkal történik, ahogy megszokhattuk az elmúlt évtizedekben. Csak két apróság van, ami az elektromos koncepció velejárója: az akusztikus hangsegéd, ami a V12-es motor halk járását igyekszik imitálni, illetve a váltókapcsoló „B” állása, ami az egypedálos vezetést teszi lehetővé. Talán úgy járunk a legjobban, ha egyiket sem vesszük igénybe.

Egy elektromos autóban nincs más, csak áram, meg hatalmas nyomaték. Nincs sebességváltó, a motor és a hajtási rendszer összjátéka, ami a vasat végül élvezettel vezethető járművé teszi.

Egy Rolls-Royce-nak viszont akkor is át kell mennie a pezsgőteszten, ha elektromos.

Vagyis úgy kell elindulnia és megállnia, hogy egy csepp se szaladjon ki az utas kezében tartott pezsgőspohárból. Pedig 900 Nm-es nyomatékkal ez nem könnyű feladat.

A Spectre rendelkezik azzal a képességgel, hogy 4,4 másodperc alatt gyorsítson százra, mégsem ez, vagy az 584 lóerős teljesítmény a legfontosabb adat, ami leírja a vezetési élményt.

Egyáltalán, van értelme egy Rollsban vezetési élményt keresni?

Sokakban él a tévképzet, hogy a Rolls-Royce sofőrös autó. Pedig egy tipikus vásárló alig múlt negyven, sikeres az életben, a munkában, és szereti megmutatni, hogy mije van. És ha autóról van szó, szereti maga vezetni.

A Spectre-t pedig mindennél jobban fogja imádni.

Ez a tipikus vásárló hat másik autót tart még otthon, ezért nem fogja zavarni, hogy csak 500 kilométer a hatótáv. Ha messzebbre megy, választ másik autót vagy helikopterre vált. Az pedig még nagyobb előny, hogy benzinkút helyett otthon tudja tölteni az akkukat.

Ez is érdekelhet:

Új szobrocska vezeti a Rolls-Royce-t az elektromos jövőbe

Megújult az ikonikus Spirit of Ecstasy.

elektromos autó | rolls-royce spectre | nagy sztori | luxusautó | autóbemutató | rolls-royce

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom