A Rolls-Royce már korábban elkötelezte magát az elektromos autók mellett, és most bemutatta a története első olyan modelljét, amiben egyáltalán nincs benzinmotor. A Spectre a hajtásmódjától eltekintve is lenyűgöző luxusautó lett.
Charles Rolls, a márka egyik alapítója már a huszadik század elején elismerően szólt az elektromos autókról. 1900-ban vásárolta meg a sajátját, és nagyra értékelte a csendes és tiszta működését, de azt jósolta, hogy csak akkor terjedhetnek el nagyobb számban, amikor sikerül megoldani a töltőhálózatok problémáját. A márka látnoki atyja sem gondolta volna, hogy erre több mint százhúsz évet kell várni.
A Rolls-Royce már korábban elárulta, hogy Spectre néven mutatja be az első elektromos modelljét,
és most leplezetlenül is megismerhetjük az újdonságot. A goodwoodi gyártónak igazából nem ez az első elektromos autója, hiszen 2011-ben az akkori Phantom alapjára már építettek egy prototípust 102EX néven, aminek azonban sem a 395 lóerős teljesítménye, sem a 200 kilométeres hatótávja nem felelt volna meg a vevők elvárásainak.
A technika folyamatos fejlődésével mostanra elérkezettnek látták az időt arra, hogy a Rolls-Royce is belépjen az elektromos autók közé. Az új Spectre egy fényűző kétüléses túrakocsi, aminek a jachtokat idéző dizájnját bizonyára a kisebb Wraith ihlette, az osztott fényszórós orrával azonban inkább a nagyobb Phantom Coupé örökösének mondják. A márka hagyományainak megfelelően
a hatalmas ajtók hátrafelé nyílnak, ezzel is megkönnyítve a beszállást.
Az elektromos Rolls-Royce paraméterei már nem hagynak kívánnivalót maguk után, hiszen a Spectre teljesítménye 585 lóerő, a maximum nyomatéka 900 Nm, amivel a háromtonnás luxusautónak 4,5 másodperc is elegendő, hogy nulláról százra gyorsuljon. Az akkumulátor méretét nem árulták el, de azt igen, hogy
520 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel,
ami a leendő tulajdonosok többségének elegendő lesz. A Rolls-Royce szerint a vevők többsége a francia Riviérán használja majd az autót.
A Spectre büszkélkedhet néhány rekorddal, hiszen a márka történetének legszélesebb hűtőmaszkját tervezte rá a Rolls-Royce, és
a 23 colos kerekek is a legnagyobbak, amiket kétajtós modellre szereltek.
Az elektromos autók hatótávját nagyban befolyásolja az aerodinamikájuk, és a karosszéria 0,25-ös légellenállási együtthatója valóban kedvező, amihez nemcsak megdöntötték a hűtőmaszkot, de még a Spirit of Ecstasy szobrocskát is áttervezték.
A Rolls-Royce műszerfala is modernebb lett, mert bár az elrendezése nem változott, de a hagyományos számlapokat színes képernyő váltotta fel, és új a középső érintőképernyőn futó rendszer is. A Spectre nem felejt el lenyűgözni, így például a márka védjegyévé vált, csillagos égboltot idéző világítás az ajtókra is kiterjed,
a műszerfalon pedig ötezer-ötszáz fénypont ragyogja körbe a Spectre feliratot.
A csendes és tiszta elektromos hajtással a Rolls-Royce célja nem más volt, mint tovább fokozni a repülő szőnyeghez hasonlító utazási élményt, amihez újfajta futóművet is fejlesztettek. A márka eddigi legjobb autójának mondott Spectre tehát az első elektromos Rolls-Royce, ami 2023 végén érkezik, de egyáltalán nem az utolsó, a goodwoodi gyártó ugyanis kitűzte maga elé, hogy 2030-tól minden modelljét tisztán elektromos hajtással szereli majd fel.
A Rolls-Royce legjava
A Rolls-Royce persze nem azonnal int búcsút a 12 hengeres motoroknak, a márka egyik újdonsága például a Phantom megújult változata, amit acélkerékkel és szövetkárpittal is kínálnak, és a karosszériaépítés hagyományait is felélesztették az olyan különlegességekkel, mint a hajókat idéző, fedélzeti piknikszettel is felszerelt Boat Tail.
luxusautó | rolls-royce | elektromos autó | rolls-royce spectre
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!