Egyre többször hallani arról, hogyan húzza keresztül az időjárás az utazási terveket. Idén nyáron volt, hogy erdőtűz, volt, hogy árvíz miatt kellett lezárni egy-egy repteret, de olyan is előfordult, hogy a hőség tett kárt a kifutópályákban: ez júliusban a lutoni reptéren okozott fennakadásokat.
Sokat hallani emellett a sűrűsödő váratlan turbulenciákról, amelyek felbukkanására nem lehet előre számítani, ezért hirtelen ijedelmet és akár sérüléseket is okozhatnak, de van még egy olyan szegmense is a repülésnek, amelyről nem gondolnánk, hogy hatással van rá a hőmérséklet. Ez pedig a súly.
Mint Warren Weston, a Delta Airlines meteorológusa elmondta, ha nagy a meleg, a repülők valamivel kevesebb súlyt tudnak szállítani, mint általában, így ilyenkor kevesebb utassal és kevesebb poggyásszal kell számolniuk a légitársaságoknak.
Las Vegasban például, ha 38 foknál (száz Fahreinheitnél) melegebb van, akkor efelett minden Fahrenheit-fok körülbelül 635 kilogrammos mínuszt jelent.
Az utasoknak érdemes tudniuk, hogy az is okozhat járatkésést egy adott reptéren, ahol jó az idő, ha egy másik reptéren nem éppen kedvezőek a körülmények.
Mindezek fényében nem meglepő, hogy a légitársaságok rendszeresen lemérik az utasokat is. Miközben a környezetvédők sürgetik a megfelelő intézkedéseket a repülés visszaszorítása illetve környezetbarátabbá tétele érdekében, úgy tűnik, az időjárás is egyre gyakrabban tesz keresztbe a légi közlekedésnek.
(Forrás: The Street, képek: Getty Images, Unsplash)
légi közlekedés | súly | klímaváltozás | időjárás | repülés | hőség
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!