Létezik annál frusztrálóbb, mint átvergődni a reptéri felforduláson, elfoglalni a helyünket a gépen, hogy aztán a felszállást követően majdnem idegbajt kapjunk az előttünk ülőtől, amikor az egyszer csak hátradönti az ülését? Valószínűleg nem, de szerencsére hamarosan vége lehet ennek a rettegésnek.
Számos légitársaság ugyanis alaposan lecsökkenti a gépein a dönthető ülések számát, vagy jobb (?) esetben akár teljesen ki is iktatja azokat. És bár ez nem újdonság – a Ryanair már 2004-ben megszüntette a dönthető üléseket, és aztán egyéb fapados légitársaságok is követték a példáját –, mostanra a hosszú távú járatokat üzemeltető társaságoknál is elterjedőben van a metódus.
Persze ez nem jelenti azt, hogy legközelebb egyenes háttal ülve kell majd aludni, amikor éjszakai járattal utazunk,
hanem az üléseket gyakran amolyan félig hátradöntött állapotba rakják, a dőlésszöget tekintve valahol a függőleges és a hátradöntött pozíció között.
Andrew Lawrence, az Ausztrál Kiropraktorok Szövetségének elnöke szerint ez nemcsak a testtartásunknak és a kényelmünknek tesz jót, de az egyszerűbb üléskialakítás egyben azt is jelenti majd, hogy a repülőgépek könnyebbek lesznek, és kevesebb üzemanyagot fogyasztanak.
A Jet2 2009 óta alkalmaz ilyen kialakítást, és a British Airways négy óránál rövidebb járatain is általában ilyen üléseket használnak. A Delta 2019-ben felére csökkentette az ülések dönthetőségét, akárcsak a United, az American Airlines és a Southwest Airlines. A Finnair még business osztályon is bepakolt olyan üléseket, amelyeket nem lehet állítgatni.
Bár világszerte jelentősen csökkent a hátradönthető ülések száma, mégsem valószínű, hogy a funkció egyik napról a másikra teljesen eltűnik a hosszú távú járatokról.
Szóval legközelebb, ha olyan repülőn ülünk, melyen hátradőlve élvezhetjük a repülést, figyeljünk arra, hogy ne borítsuk fel senki vacsoráját, ne törjünk össze laptopokat, ne törjük be az orrát senkinek, és ne keveredjünk verekedésbe – merthogy ezek mind megtörténtek már a fedélzeten egy kérdés nélküli hátradöntés következményeként.
(Forrás: TimeOut, fotók: Getty Images)
repülés | fedélzet | illem | utazás | repülő | szabály
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!