A munkaerőhiány mellett a légtér beszűkülése is hozzájárult a nyári fennakadásokhoz.
Az európai járatoknak mintegy felét törölték az elmúlt nyáron, naponta pedig majdnem kétezer gép nem indult el az egész évet tekintve. A járatoknak majdnem hét százaléka maradt a földön, vagyis dupla annyi, mint 2019-ben.
Emellett a gépeknek csak a kétharmada indult el időben, ami jelentős visszaesés a 2019-es 73 százalékhoz képest. Nyáron még ennél is rosszabb volt a helyzet, július elején ötven százalék alá esett a pontosság, az egész nyarat nézve pedig ötven-hatvan százalékos volt.
Melyik reptér teljesített a legrosszabbul?
London környéke volt a legforgalmasabb, melyet Karlsruhe és Maastricht követett, miközben kapacitáshiányból adódóan a német város könyvelhette el a legtöbb késést, ez az arány 165 százaléka volt a 2019-esnek.
A késések mintegy feléért Németország és Franciaország felelt harminc és huszonegy százalékkal, míg Nagy-Britannia és Spanyolország együtt tizenkét százalékot tett ki.
Európa legnagyobb repterei között a lisszabonin és a frankfurtin volt a legtöbb késés, míg előbbiről a járatoknak csak az 54 százaléka indult pontosan, addig az utóbbiról 56 százalék. A Gatwicken 57.5 százalék volt ez az arány, míg a Heathrow-n 61. Ami a légitársaságokat illeti: legtöbbet a Wizz Air és a British Airways késett, a nagy társaságok közül pedig a Turkish Airlines törölte a legtöbb járatot.
Miért volt ennyi fennakadás?
Az Eurocontrol szerint a késések 48 százaléka a munkaerőhiányból adódott, 25 százaléka a rossz időjárásnak volt betudható, míg 22 százalékért különböző rendszerátalakítások feleltek, elsősorban Reims-ben.
A háború is hozzájárult ugyanakkor a kialakult helyzethez, miután csökkent a rendelkezésre álló légtér.
Oroszország lezárása miatt sok gépet kellett hosszabb útvonalra irányítani, ez átlagosan napi 650 járatot érintett, miközben az európai légteret fokozottan vették igénybe katonai célokra, ami szintén megzavarta a szokásos forgalmi rendet.
Bár erre igazán nem gondolnánk, a szakállas férfiak is okozhatnak fennakadásokat a reptereken, a szinte mindennapos járatkésésekből adódóan pedig érdemes lehet megfontolni, hogy nem járunk-e jobban a vonattal.
(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)
járattörlés | reptér | késés | járatkésés | repülőtér | legrosszabb
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!