Ki gondolta volna, hogy már harmincéves mindannyiunk kedvenc városi autója, a Twingo? A születésnapra egy különleges koncepcióval készült a Renault.
Sabine Marcelis nemzetközileg elismert formatervezőt és kortárs művészt kérte fel a Renault, hogy a Twingo harmincadik születésnapjára gondolja újra az ikonikus kisautót. Sabine idén nyerte el az Elle Deco International Designer of the Year díját, ami a világ egyik legbefolyásosabb tervezőjévé tette. Lenyűgöző művészeti installációi lenyűgözték a nemzetközi közönséget, a dizájn és művészet szerelmeseit, az Art Basel és a neves múzeumok látogatóit.
A holland tervezőt letisztult, elegáns formájú munkáiról, a fénnyel való különleges viszonyáról, valamint az anyagok felhasználása terén a határokat feszegető technológiáiról ismerik.
A projekt a Twingo részletes megismerésével kezdődött, feltérképezve a legismertebb jellemzőit, mint a karosszéria egyterű felépítése, a jellegzetes fényszórója, valamint a variálható belső tere, ami hihetetlenül tágas és napfényes.
Színek, anyagok, fények
Sabine az átlátszóság játékával dobta fel a Twingót, amit a szín és az anyagok egymásra hatásának aprólékos kidolgozása követett. Az eredmény meglehetősen látványos lett, hiszen ez a Twingo semmi máshoz sem hasonlítható, amit eddig láttunk, mégis hű maradt a harminc éve bemutatott ikonikus modell lényegéhez.
„Fantasztikus lehetőséget és egy új terület megismerését jelentette számomra a Renault felkérése” – mondta a projektről Sabine Marcelis. –
„Korábban még soha nem terveztem autót, és most rögtön egy ilyen ikonikus és népszerű modellen dolgozhattam.”
„A projekt a méretét tekintve igazi kihívást jelentett számomra, egyben lehetőség volt valami igazán innovatív és emlékezetes alkotás létrehozására.”
Mivel a Renault már évekkel ezelőtt elkötelezte magát az elektromos autók irányába, a Twingo-koncepció is elektromos hajtást kapott, Sabine Marcelis innovatív megközelítése az anyagokhoz pedig teljesen új megvilágításba helyezte. Az emblematikus kisautó és a dizájner művészi víziójának találkozása egyben tökéletes születésnapi ajándéknak számít.
Twist, Swing, Tango
A kilencvenes évek elején a Renault újra feltalálta és népszerűvé tette a városi miniautó kategóriáját a Twingóval, aminek már a neve is jópofa: a Twist, a Swing és a Tango összevonásával keresztelték el. Az elődjeihez hasonlóan fiatal, legalábbis fiatalos vevőknek szánták, akik egy olcsó, praktikus és gazdaságosan üzemeltethető autót kerestek, ami még bájos is.
A dizájn telitalálat lett, a fényszórók alsó felébe tett irányjelzőkkel mintha mosolyogna ránk a Twingo, a hátul kidudorodó lámpákkal, a kétküllős kormánykerékkel, a színes kapcsolókkal és a tarka üléskárpitokkal nem sok vidámabb autó volt nála. Az egyszerűségre törekvést mutatja az egykaros ablaktörlő, a rejtett kilincsek és a fényezetlen műanyag lökhárítók.
A tervezésénél az Espace-szal népszerűvé vált egyterű koncepciót alkalmazták,
a kerekek a karosszéria négy sarkába kerültek, amivel bámulatosan tágas lehetett a Twingo, akár négy felnőtt is elfért benne. A sínen eltolható ülésekkel növelni lehetett a csomagtér méretét, az ülésekből pedig még ágyat is lehetett hajtogatni. Stílusához nagyon illettek a választható élénk fényezések, mint az indiánsárga, a korallpiros, az ultramarinkék, a korianderzöld és a gyöngyházvörös.
Már a bemutatása napján kétezer megrendelés érkezett rá, egy éven belül százezer készült belőle, szokatlanul hosszú, 15 éves pályafutása alatt pedig több mint 2,5 millió példányt gyártottak. A népszerűségét olyan limitált szériák fokozták, mint a divat világához kapcsolódó Kenzo és Benetton, vagy a bőrbelsős, üvegtetős Initiale Paris.
Stílusos múltidézés
Nem ez az első alkalom, hogy a Renault műalkotással ünnepli legendás típusainak évfordulóját: az R4 hatvanadik születésnapjára készült el Mathieu Lehanneur gördülő hotelszobája, a Suite N°4, míg az Renault 5 ötvenéves jubileumát a szürreális megoldásokkal tűzdelt R5 Diamant ünnepelte.
Ez is érdekelhet:
nagy sztori | renault | autódizájn | dizájner | sabine marcelis | renault twingo
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!