Magasabb szintre emeli a luxust az új Range Rover

A Range Rover neve egyet jelent a luxusterepjáróval, és a legújabb generáció még magasabbra teszi a mércét, a klasszikus limuzinokban tapasztalható kényelmet nyújtja a 4x4-es kategóriában.

A hatvanas évek végén azzal a szándékkal indult a Range Rover-projekt, hogy megkülönböztessék a márkát a munkagépes stílusú Land Rovertől. 1970-ben mutatkozott be az első generáció, amelyet még a párizsi Louvre-ban is kiállítottak, mint a kortárs ipari formatervezés jeles darabját. Az évtizedek során a Range Roverből egyre inkább luxusautó lett, és ennek csúcsán a most leleplezett legújabb, ötödik generációs modell áll.

A hetvenes években a Range Rover volt az egyik első luxusterepjáró

Az ikonikus terepjáró G-osztályhoz hasonlóan az off-road-képességek az utóbbi időben a Range Rovernél is háttérbe szorultak, sokkal inkább városban, vagy legalábbis aszfaltozott úton használják ezeket a modelleket, de a gyártójuk már csak presztízsből sem engedheti meg, hogy ne legyen képes leküzdeni egy vízmosást. A célközönséget figyelembe véve az sem árt, ha nem akad el a vidéki birtok olykor sárral borított útjain.

Az új Range Rover ennek megfelelően természetesen összkerékhajtásos, és akár 90 centiméteres vízen is képes átkelni. A csúcstechnikája pedig abban segíti, hogy közben kamerás rendszeren figyeljük az autó alatt lévő terepet. A komfortjához a legtöbbet mégis a légrugózás és az aktív stabilizátor teszi hozzá,

a manőverezhetőségét pedig most először hátsókerék-kormányzás segíti,

amivel tizenkét méternél kisebb körön képes megfordulni.

A hatalmas, 23 colos kerekeken gördülő újdonság ugyanis még nagyobb lett az elődjénél, a hossza 5,05 méterre, a tengelytávja kereken három méterre nőtt, és az elődjéhez hasonlóan

20 centiméterrel nyújtott változatban is kapható, ami most először hétüléses is lehet.

A harmadik üléssor egy kicsivel feljebb került, hogy innen is jó legyen a kilátás. A kétszárnyú ajtón hozzáférhető csomagtartó is óriási, öt ülés mögött 725 literes teret lehet kihasználni.

A belső tér új szintet jelent a luxusterepjárók világában,

a második üléssorra ugyanis két különálló fotel is rendelhető, a szórakoztatásról 11,4 colos képernyő gondoskodik. A vezetőnek is kijutott a képernyőkből, hiszen a kormánykerék mögött színes kijelző mutatja a műszereket, középre pedig egy 13,1 colos ívelt érintőképernyő került. Az Amazon Alexával az otthoni okoseszközöket is vezérelhetjük, és a telefonunkat távirányítóként használva lehet leparkolni az autót.

A Range Rover arra használja a fejlett technikát, hogy még inkább kényeztesse az utasokat.

A 35 hangszórós prémium hifi például a fejhallgatókhoz hasonló aktív zajszűréssel gondoskodik a csendes utazásról, a légtisztító rendszer pedig a kellemetlen szagok és baktériumok mellett a vírusokat is kiszűri, még a Covidot is. Nem maradnak el a luxusautókra jellemző egyedi jegyek sem, például a mintás fabetétek és a kerámiafoglalatos kapcsolók.

A műszaki tartalmát tekintve is halad a korral a Range Rover,

amelynek 249 és 530 lóerő közötti benzines és dízelmotorjait 440 és 510 lóerős plug-in hibridek egészítik ki. Az utóbbiak akár 100 kilométert is képesek megtenni tisztán elektromosan, és az akkumulátor feltöltése is megvan egy óra alatt. Ez még nem minden, ugyanis már készül a teljesen elektromos hajtású Range Rover, de annak bemutatója csak 2024-ben várható.

Terepes kalandok

A Land Rover neve évtizedeken keresztül egyet jelentett a rettenthetetlen terepjáróval, és a klasszikus Defender utolsó szériájának vásárlói nem mindennapi kalandot is kaptak az autójuk mellé. Az új modell is felejthetetlen élményeket kínál azzal az általa vontatott miniházzal, amit Olaszország legszebb tájain parkoltak le.

land rover | range rover | terepjáró | luxusautó

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom