A Porsche minden sportautója jól tartja az értékét, de akadnak olyan különleges sorozatok, amelyekről már a bemutatásuk pillanatában sejteni lehet, hogy a jövő keresett ritkaságai lesznek. Befektetésnek sem utolsó 911-eseket mutatunk.
A Porsche nevéről azonnal a márka ikonikus sportautója, a 911-es juthat eszünkbe, amely évtizedek óta őrzi a gyártó hagyományait, a jellegzetes sziluettjétől a bokszermotorján át az öt kerek számlapos műszeregységig. A dizájnerek azonban időnként még többet merítenek a Porsche gazdag történelméből, hogy olyan retró stílusú modellel álljanak elő, amelyért valósággal megvesznek a rajongók. A legújabb limitált széria bemutatója kapcsán felelevenítünk pár olyan változatot, ami máris gyűjtői ritkaságnak számít.
911 Sport Classic (997)
A kétezres évekbeli 997-es sorozatból készült először a 911 Sport Classic névre keresztelt különkiadás, amely a klasszikus stílusú külsőt vegyítette a Porsche legmodernebb technikájával. A karosszériája nem véletlenül látványosabb, hiszen a Carrera 4-től kölcsönözte a szélesebb hátsó sárvédőket, míg a tető dupla buborékformája a legendás Zagato által megálmodott sportautókat elevenítette fel. A 19 colos kerekek az ikonikus Fuchs felnik stílusában készültek, a motor burkolata pedig a ’73-as Carrera RS-t idézi fel az integrált légterelőjével.
A 911 Sport Classic minden példányát az ehhez a modellhez kikevert színre fényezték, amelyet az eredeti 356-os szürkéje ihletett, a hosszában húzódó sötétebb tónusú sávok csak hozzátesznek a Porsche retró stílusához. 2009-ben, amikor a frankfurti autószalonon bemutatták,
a Porsche addigi legkifinomultabb alkotásaként jellemezték a 911 Sport Classic belső terét,
ahol bőr és szövet kombinációjával borították az üléseket, a műszerfalra pedig Espresso Nature színű természetes bőrbetétek kerültek.
A különkiadás műszaki téren is a Porsche legjobbját adta,
hiszen a 911 Carrera S-ből származó 3,8 literes, hathengeres bokszermotor ebben a modellben 408 lóerős teljesítményre volt képes. A motor erejét hatfokozatú kézi váltó továbbítja a hátsó kerekekre, és a mechanikus differenciálzár sem maradhatott el. A 911 Sport Classic több kívánatos opciót is megkapott, mint az aktív futómű és a kerámia kompozit féktárcsák. Csupán 250 darab készült a limitált szériából, amit 48 óra alatt elkapkodtak, ma több mint félmillió dollárt ér egy példánya.
911 R
Szintén a 997-es szériából készült elsőként GT3 RS, egy olyan csúcsmodell, amelynek minden részlete a versenyautókat idézte, mégis közúton is használható volt. Az automatizált váltók egyre növekvő népszerűségével szemben a 911 GT3 RS-nek ezt a generációját kizárólag hatfokozatú kézi váltóval kínálta a Porsche, ami tovább fokozta a népszerűségét a rajongók között. A 991-es szériából 2015-ben bemutatott utódja folytatta a sikeres receptet, de a váltót a villámgyors duplakuplungosra cserélték, és még opcióként sem maradt meg a manuális váltó.
A márka rajongói nem örültek az újításnak, és a Porsche meghallgatta az ügyfelek kérését, rövidesen elkészült egy limitált szériás 911-es, ami a GT3 RS alapjára épült, annak négyliteres, 500 lóerős szívómotorjával, de a váltója ismét a hatfokozatú manuális lett. A 911 R névre keresztelt különkiadás stílusában is különbözött a GT3 RS-től, a hátsó szárny és a bukókeret elhagyásával
nem utcai versenyautónak, hanem stílusos túrakocsinak nézett ki,
ami tovább fokozta a népszerűségét. A futóművét és a kormányzását is ennek megfelelően hangolták.
A 911 R nem a legjobb köridőről, hanem a vezetés maximális élményéről szól,
és ezt a rajongók is nagyra értékelik. A 2016-ban a genfi autószalonon bemutatott modellből csak 991 példányt gyártottak, amely rövid időn belül elfogyott, és az értéke azonnal kilőtt, másodkézből már drágábban lehetett megkapni, mint újonnan. A 911 R sikere vezetett oda, hogy a 911 Carrera T néven szerényebb teljesítményű, de a vezetés élményére fókuszáló változatot mutatott be a Porsche, a legújabb 911 GT3-at pedig kézi váltóval, hátsó szárny nélkül is lehet kérni.
911 Sport Classic (992)
A 911-es legújabb különkiadása a hatvanas-hetvenes évek hangulatát idézi meg, már csak a nevével is a kétezres évekbeli 911 Sport Classic folytatása, de a ’72-es Carrera RS 2.7 is ihletet adott hozzá. A hátsó szárny formája például ezt a klasszikus modellt eleveníti fel, a dupla buboréktetőt, a jellegzetes szürke fényezést és a hosszanti versenycsíkokat az elődjétől kölcsönözte, míg a hátsó sárvédőknél erőteljesen kiszélesített karosszéria a 911 Turbótól származik, akárcsak a lemezek alatti csúcstechnika.
A 3,7 literes, dupla turbós, hathengeres bokszermotorja tehát a 911 Turbótól származik, és az 550 lóerős csúcsteljesítménye is figyelemreméltó, de ami még izgalmasabb, hogy a hátsó kerekeket hajtja, méghozzá a Porsche egyedi hétfokozatú kézi sebességváltóján keresztül. Az új 911 Sport Classic négy másodperc alatt gyorsul százra, amivel nem a leggyorsabb 911-es, de
jelenleg a legerősebb manuális váltós 911-es, ami csak kapható.
Az elődjeihez hasonlóan ezt a kiadást sem a stopperrel mért körökre, hanem a vezetés élvezetére tervezték.
Az ülések pepita kárpitozása is múltidéző, míg a fekete és konyakbarna bőr látványos kontrasztot alkot a karosszéria fényezésével.
A Porschénél újabban nincs limitált széria egy különleges karóra nélkül,
és az ebből az alkalomból tervezett kronográf részéletei is mind a 911 Sport Classic stíluselemeire rímelnek. A Porsche legújabb gyűjtői modelljének ára 272 ezer eurótól indul, de biztosak vagyunk benne, hogy az 1250 darabra limitált széria egyes példányai a jövőben ennél jelentősen nagyobb értéket képviselnek majd.
Évfordulós ritkaságok
A Porsche nevéről nemcsak a jellegzetes formájú 911-esek juthatnak eszünkbe, hanem az autómárka nevével fémjelzett termékek is – a Porsche Design ötvenedik évfordulóját stílusosan limitált szériás és felújított 911-esekkel, valamint különleges karórákkal ünnepelték meg, ezeket mutattuk meg cikkünkben.
nagy sztori | porsche 911 | porsche 911 sport classic | porsche | limitált széria
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!