Renée Brinkerhoff jótékony célból már majdnem bejárta a földet a veterán Porschéjével, amit most alaposan átalakíttatott, hogy az Antarktisz zord körülményei közt is megállja a helyét.
Hosszas tervezés után Renée Brinkerhoff a világjáró körútja utolsó szakaszára készül a hűséges Porschéjével. Amikor azt mondja, hogy világjáró, egyáltalán nem túloz, hiszen az amatőr raliversenyzőnő az utóbbi években hat kontinensen versenyzett az ’56-ban gyártott sportautóval, és ez bárkinek különleges kihívás lenne, hát még egy nőnek egy hatvanöt éves veterán autóban. Már csak a hetedik földrész meghódítása van hátra, és ez az eddigi legnehezebb próbának ígérkezik, hiszen oda viszi a Porschéjét, ahol még senki nem autózott: az Antarktiszra.
Az élete nagy részében semmi sem utalt arra, hogy a coloradói négygyermekes családanya egyszer majd világjáró kalandra indul.
Renée egy nap a ruhákat hajtogatta a mosókonyhában, amikor kitalálta, hogy autóversenyző lesz.
Gyorsan kiszemelte az autót is, amikor férje unokatestvére egy kicsi, német sportkocsit vásárolt, hogy felújítsa. Renée első látásra beleszeretett a Porschébe, 2011-ben megvette, és onnantól fogva nem volt megállás.
A következő évben járt először a legendás mexikói országúti versenyen, a Carrera Panamericanán,
és ez elég volt ahhoz, hogy a következő évben visszatérjen, immár versenyzőként. A Porschét ehhez át kellett építeni, egyedi motort és futóművet, biztonsági tankot és bukócsövet szereltek bele, a váltóját ötfokozatúra cserélték. De nem csak a Porschét kellett felkészíteni arra, hogy megbirkózzon a világot átszelő versenyek kihívásaival.
Renée beiratkozott a Porsche coloradói versenyzőiskolájába, ahol a legjobb pilótáktól tudta meg, mire számíthat a hosszú távú futamokon. 2013-ban, ötvenhét évesen ismét rajthoz állt a Carrera Panamericanán, azon a versenyen, amely két Porsche, a Carrera és a Panamera nevét is adta az 550 Spyderrel aratott győzelmek emlékére. Renée
már az első évben megnyerte a kategóriáját, és onnantól minden évben visszatért a futamra.
2017-ben sorsdöntő volt Renée találkozása a helyi gyerekekkel a Carrera Panamericanán, akkor döntötte el, hogy megváltoztatja a világon veszélyben lévő gyermekek életét, és arra törekszik, hogy
példakép legyen minden fiatal számára, akivel találkozik az útja során.
Valkyrie Gives néven jótékonysági szervezetet alapított, és kitalálta a Porsche 356 World Rally Tour ötletét, amelynek során a világ minden földrészén pénzt gyűjt céljai megvalósítására.
A következő évben elindult az ausztráliai Targa Tasmanián, majd a Caminos del Inca futamán négyezer-ötszáz méteres tengerszint feletti magasság fölé autózott az Andok-hegységben. A Peking–Párizs-ralin egyszerre két kontinenst is meghódított, amikor
36 nap alatt 15 ezer kilométert tett meg Ázsián és Európán keresztül,
de az útja nem volt akadályoktól mentes. A motorja tönkrement, és újat kellett szereznie, ami végül négy bőröndbe csomagolva érkezett meg Szentpétervárra.
A legutóbb Renée a kelet-afrikai Szafari-ralit is teljesítette az elmúlt negyven év legcsapadékosabb évszakában, és már csak az utolsó kontinens, az Antarktisz van hátra. Tizennyolc hónapja tervezi az utat, és ha minden a tervek szerint alakul, valamint az időjárás is kegyes lesz, akkor december elején érkeznek meg Chilén keresztül az Union-gleccserhez, ahonnan
stílszerűen 356 mérföldet tesznek meg a 356-os Porschével.
A Porsche első sportautója rendkívül strapabírónak bizonyult, ezért a mai napig versenyeznek vele világszerte, de az Antarktiszra ez nem elég, alaposan át kellett alakítani a veterán autót.
A hátsó kerekeket lánctalpakra cserélték, az első kerekek helyére pedig síléceket szereltek,
amihez a kormányzást és a futóművet is át kellett tervezni. Az orrára szerelt óriási terelőlap biztosítja, hogy ne ássa el magát a hóban.
Renée társa az antarktiszi kalandjában a brit felfedező, Jason de Carteret lesz, aki több mint ötven expedíciót vezetett már az Északi- és a Déli-sarkra,
két világrekordot is felállított a Déli-sarkra vezető leggyorsabb szárazföldi utazásával.
A sítalpas Porschét azonban eddig még nem tudták élesben tesztelni, hiszen mint mondják, sehol máshol a világon nincs ahhoz fogható terep, mint ami az Antarktiszon vár majd rájuk.
A csapat az elmúlt években több mint 30 ezer kilométert tett meg, és csaknem félmillió dollárt gyűjtött össze jótékony céljára szerte a világon. Aki legalább 356 dollárral járul hozzá az antarktiszi túrához, annak a neve felkerül a kontinenst meghódító Porschére.
„Bár rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy eddig minden versenyt teljesítettünk, amelyen részt vettünk, az igazi küldetésünk az volt, hogy a világjáró túránkkal támogassuk a gyermekkereskedelem felszámolására irányuló törekvéseket – mondja Brinkerhoff.
– Az volt a célunk, hogy áttörjük a korlátokat, és új rekordokat állítsunk fel, és reméljük, hogy az antarktiszi expedíciónk ezt be fogja bizonyítani.”
Porschés emlékek
A Porschétől nem állnak messze a hasonló történetek, hiszen nemrég egy lelkes csapat egy olyan reklámfotót készített el újra, amit hatvan évvel ezelőtt fényképeztek egy legendás síelő közreműködésével. A Porsche 968 pedig műalkotásként született újjá, hogy megmutassa az autózás és a művészet közötti kapcsolatot.
porsche 356 | autóverseny | jótékonyság | világjáró | veterán autó | porsche
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!