A Pininfarina neve is biztosítékot jelent arra, hogy az általuk kínált karóra lenyűgözően néz ki, de ha egy kétszáz éve alapított svájci óragyártóval fognak össze, még lélegzetelállítóbb lesz az eredmény.
Felsorolni is nehéz lenne, mennyi autót köszönhetünk a Pininfarinának. Az 1930-ban alapított olasz formatervező és karosszériagyártó stúdióból olyan ikonok kerültek ki, mint az Alfa Romeo Spider és a Ferrari Testarossa, de számtalan modellt terveztek a Fiat, a Lancia és a Peugeot számára is, és a kisebb szériás különlegességeket, főleg kupékat és kabriókat a saját üzemeik egyikében gyártották.
A Pininfarina által tervezett stílusos autók büszkén viselhették az olasz dizájnstúdió jelvényét, de a nevet eddig nem sok típus vette fel. A néhány éve tulajdonost váltott Pininfarina azonban 2018-ban önálló autómárkává vált, és hamarosan bemutatta első saját modelljét, egy teljesen elektromos hajtású szupersportautót, amit
az alapító tiszteletére Battista névre kereszteltek.
A Battista gyönyörű karosszériája alatt a Bugattival nemrég összefogott horvát Rimac technikája dolgozik. A négy elektromotorja összesen 1900 lóerős teljesítményre és 2300 Nm nyomaték leadására képes, ezzel a Pininfarina újdonsága a legerősebb autónak számít, amit Olaszországban valaha építettek.
Két másodpercen belül gyorsul százra, és 349 km/h a végsebessége.
A 120 kilowattórás akkumulátor feltöltésével a Pininfarina Battista akár 500 kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel, és a 80 százalékos töltöttség eléréséhez csak 25 percet kell várni. Nem lesz gyakori látvány az utakon, hiszen összesen
csak százötven példányt építenek belőle a Pininfarina üzemében,
és most bemutattak hozzá egy igazán különleges kiegészítőt.
Más autómárkákhoz hasonlóan már a Pininfarinának is van saját órája,
amit a svájci óragyártó Bovet 1822-vel közösen készítettek. A 199 éve alapított márka a 19. században kínai megrendelésre zsebórák készítésével szerzett nevet magának. Mégis, manapság nem olyan ismert, mint a Rolex, de még annyira sem, mint az Audemars Piguet vagy a Patek Philippe.
A Bovet 1822 évente összesen mindössze ezer órát készít,
és most ezek közé iratkozott fel a Battista Tourbillon is. A kristálytiszta zafírüveg hátlapján át jól látható szerkezet részletei a szuperautót idézik, a svájci márka történetében először alkalmaznak aszimmetrikus számlapot, a felhúzószerkezet továbbfejlesztésével pedig tíz napra növelték a járástartalékot.
A környezetvédelem jegyében nem aligátorbőrből, hanem gumiból készült az óra szíja. A Pininfarina alapításának kilencvenedik évfordulójára kilencven példányt gyártanak belőle arany, platina és titánium változatban, és bár az árát nem árulták el, az elektromos hajtású szuperautó kétmillió eurós alapára jól mutatja, kiknek is szánták ezt az órakülönlegességet.
(Képek: Getty Images, Pininfarina)
Autós karórák
Nem először fogott össze autógyártóval a Bovet 1822, hiszen az egyetlen példányban épült Rolls-Royce Boat Tail számára egy olyan órát terveztek, ami a műszerfalból kivehető, és karóraként hordható. A Porschénél már konfigurátorban lehet rendelni a márka dizájnstúdiója által tervezett karórát, a Bugatti pedig nemrég egy különleges okosórához adta a nevét.
battista tourbillon | pininfarina battista | bovet 1822 | karóra | pininfarina | óra
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!