Rendkívüli, ahogyan a hosszú évek óta dédelgetett tervek a járványügy miatt most előtérbe kerülnek, akár gyorsan meg is valósulnak. A közepén vagyunk a nagy változásoknak, urbanisztikai szempontból is. Párizsban például sokkal nagyobb fókuszt kap a kerékpáros közlekedés, miközben visszaszorítanák az autós ingázást.
A francia fővárosnak nagyon régi problémája a légszennyezettség, évről évre egyre több autó pöfög csúcsidőben a Szajna partján, vagy végig a Rue de Rivolin. A főpolgármester, Anne Hidalgo előrehaladott tervekkel készült a város légszennyezettségének csökkentése érdekében, de a koronavírus okozta változások mondhatni keresztbehúzták a számításokat. Vagy inkább adtak még egy löketet ahhoz, hogy élhetőbbé váljon Párizs közlekedése.
Május 11-én már enyhítésekkel kell számolni, ezzel pedig a némiképp megcsappant autós forgalom visszatérhet a járvány előtti szintre. Ezt szeretnék elkerülni, ugyanis a főpolgármester beszélt a légszennyezettség miatt is súlyosbodó alap légúti betegségekről, asztmáról is, amihez egyebek mellett a nagyvárosi levegőminőség is hozzátesz.
Most éppen abban a szakaszban járunk, amikor a világ városai újraindulnak, és valósak lehetnek azok a vélemények, amelyek a megnövekedett autós forgalomról szólnak, hiszen a social distancing érdekében nem szállunk szívesen buszra, metróra, villamosra.
Hidalgo már a koronavírus-járvány előtt nekikezdett az antiautó programnak, amely még több, kifejezetten a gyalogosoknak és a bicikliseknek fenntartott utcát jelent, rengeteg új, védett bicikliutat, valamint az öreg autók kitiltását a belvárosból.
Fontos, hogy a város szívét bicikliutakkal is összeköthessék a külvárosi részekkel, így az ingázók is új opciót kapnak. Remek ötletnek tartjuk, hogy olyan utakat is fejlesztenek, melyek gyakorlatilag lekövetik a metróvonalakat. Így Párizs lehet a következő nagy bringás város, ahol praktikus és biztonságos a kerékpáros közlekedés.
Felzárkózóban van Milánó, Barcelona, Brüsszel és Berlin is – írja a Citylab.com. Náluk is vannak törekvések a szmogcsökkentésre és a kerékpárutak tejlesztésére.
légszennyezés | párizs | karantén | urbanisztika | franciaország | koronavírus
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!