Hogyan tartja Oroszország a levegőben a nyugati repülőgépekből álló flottáját?

Az Ural Airlines Airbusa tavaly november 14-én leszállt Jekatyerinburgban, majd három napig a földön is maradt.

Hamarosan azonban megérkezett egy, a navigációs rendszerekhez nélkülözhetetlen, több mint negyedmillió dollár értékű pótalkatrész, amelyet az amerikai Northrop Grumman cég gyártott, egy héttel később pedig az A320-as felszállt, és azóta is szállítja az utasokat Oroszország- és Közép-Ázsia-szerte.

A nyugati szankciók ellenére, amelyek célja, hogy megakadályozzák az orosz légitársaságokat abban, hogy Airbus és Boeing repülőgépeikhez alkatrészeket szerezzenek be, az Ural Airlines több mint húsz darabot importált az amerikai gyártmányú eszközökből 2022 február óta.

Összességében legalább 1,2 milliárd dollár értékben áramlottak az alkatrészek az orosz légitársaságokhoz tavaly májustól idén június végéig.

Ezek között találunk a repüléshez elengedhetetlen cikkeket, mint például a Northrop Grumman készülékei, kabinnyomás-szelepek, pilótafülke-kijelzők és futóművek, és hétköznapibb tárgyakat, például kávéfőzőket, telefonkagylókat és WC-ülőkéket.

A vámnyilvántartás szerint az alkatrészek olyan országok közvetítőin keresztül jutottak el Oroszországba, mint Tádzsikisztán, az Egyesült Arab Emírségek, Törökország, Kína és Kirgizisztán, amelyek közül egyik sem támogatja az Oroszországgal szembeni nyugati szankciókat.

Idén május 1-jén az orosz légitársaságok 541 nyugati repülőgépet tartottak aktív szolgálatban vagy karbantartás alatt a ch-aviation svájci légiközlekedési hírszolgáltató adatai szerint. Ez a szám többé-kevésbé megegyezik a háború előttivel, leszámítva azt a hetvenöt gépet, amelyet az orosz légitársaságok lízingeltek, és amelyet a külföldi tulajdonosok visszavettek.

A nyugati repülőgépek nélkül az orosz légitársaságoknak mintegy százötven utasszállítójuk lenne, melyek orosz gyártmányúak.

A szankciók helyenként váratlan módon változtatták meg az oroszországi életet, az orosz autópiac pedig soha nem látott mélypontra zuhant.

(Forrás: Reuters, képek: Unsplash, Getty Images)

 

flotta | repülő | orosz | oroszország

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom