Bajban vannak a világ legnagyobb magángépeinek tulajdonosai

Így hatottak a szankciók az orosz magánrepülősökre.

Pár nappal azután, hogy Nagy-Britannia, az EU, legutóbb pedig az USA is lezárta a légterét az orosz tulajdonú repülők előtt, huszonöt százalékkal kevesebb magánrepülő indult el a keleti országból. Mint Richard Koe, a berlini WingX munkatársa elmondta, az Oroszországból, Fehéroroszországból és Ukrajnából érkező üzletirepülő-forgalom harmincöt százalékkal 5421 repülésre nőtt január elsejétől a három évvel ezelőtti, járvánnyal még nem érintett időszakhoz képest.

Az Oroszországból induló és oda érkező üzleti magánrepülések Európa évi összes repülésének mindössze hét százalékát teszik ki, ugyanakkor

ezek a világ legnagyobb magánrepülői, melyeket kereskedelmi gépekből, Boeingekből és Airbusokból alakítottak ki.

Ennek a költségei ötven millió dollár fölé rúgnak. Mintegy háromszáz-ötszáz magánrepülő van orosz tulajdonban, de ezek közül sokat az országon kívül, olyan adóparadicsomokban regisztráltak, mint például a Kajmán-szigetek,  a Man-sziget vagy a Bermudák, és a legtöbb repülőgépet olyan országokból üzemeltetik, mint Ausztria, Svájc és Málta.

Az EU-irányelv ugyanakkor okozott némi zavart a magánrepülős világban, mint Alasdair Whyte, a Corporate Business Jet Investor vezérigazgatója rávilágít, miután az nemcsak az orosz tulajdonú és orosz irányítású repülőgépeket említi, hanem minden olyan chartergépet magában foglal, amelyben orosz állampolgár is érintett. Egyes elemzők úgy vélik, hogy

a szankciók bevezetésével Oroszország lehet a használt üzleti repülőgépek következő nagy piaca.

Erre rímel az Amerikai Kongresszus azon intézkedése is, mely szerint amerikai állampolgárok birtokba vehetik a szankció alá eső orosz állampolgárok jachtjait és repülőit.

Európában az olyan légi közlekedési magáncégek, mint a moszkvai székhelyű Your Charter Solutions vagy a mediterrán chartercégek, amelyek az adott régióban rendszeresen közlekedő orosz ügyfeleket szolgálják ki, minden bizonnyal kárt szenvednek a légtérkorlátozások miatt. Egy brit légi közlekedési magáncég egyik ügyvezetője azt mondta, hogy a cége tevékenységének nagy része nem érint oroszokat, de néhány ügyfelük óvatosabb lett a repüléssel az utóbbi időben. A brókereik ugyanakkor úgy látják, egyelőre nem változott nagyban a kereslet.

Pawel Laben szerint, aki a Jeppesennél figyeli a nemzetközi utazások és repülőutak tervezését, a légi útvonalak jelentősen megváltoztak: az Európából Ázsiába irányuló közlekedés, amely rendszerint az orosz és ukrán légtér felett haladt át, most dél felé fordult, miközben a háborúban álló országok felett afféle fekete lyuk jött létre.

A Közel-Keletre így most több időbe telik eljutni, és az engedélyezési folyamat is sokkal hosszabb. A vásárlók is újratervezik az úti céljaikat, melyeket még hetekkel ezelőtt foglaltak le. A repülős világ, ahogyan eddig ismertük, megváltozott február 24-én.

Eközben az amerikai utazásszervezői irodák ügyfelei intenzíven érdeklődnek arról, hogy Oroszország Ukrajna elleni inváziója hatással lesz-e Európa más részeire történő utazásokra. Az amerikai utazni vágyók többsége jelenleg még nyugodt, de megnőtt a lemondások száma is.

(Forrás: robbreport.com, képek: Unsplash)

Ororszország | légtérzár | jet | magánrepülők | orosz

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom