Egyes vélemények szerint egyre veszélyesebbé válhat a légi közlekedés Oroszországban.
A szankciók miatt az orosz légi közlekedési ipar hamarosan önmaga árnyékává válhat, miután a Boeing és az Airbus is úgy döntött, hogy nem szállít pótalkatrészeket és nem nyújt karbantartási támogatást az orosz légitársaságoknak, és ugyanígy járnak el a sugárhajtóművek gyártói is.
Ez azt jelenti, hogy az orosz légitársaságok néhány héten belül kifogyhatnak a szükséges alkatrészekből,
de akár az is előfordulhat, hogy lejjebb adnak a biztonsági követelményekből, és nem cserélik az előírások szerinti gyakorisággal az egyes berendezéseket.
Szintén problémát jelent, hogy a közel kilencszáz kereskedelmi repülő mintegy nyolcvan százalékát lízingcégek birtokolják, melyek a hónap végéig visszaveszik a gépeiket az oroszoktól. Mindez komoly fennakadásokat okozhat az ország általános gazdasági tevékenységében.
Bár az oroszok nem repülnek annyit, mint az amerikaiak, a légi közlekedés kulcsfontosságú láncszem a vállalkozások életében.
Nemcsak a nemzetközi utazás, hanem az energiaszektor belföldi szolgáltatásainak fenntartásához is szükség van repülőkre,
melyekkel mérnököket, munkavállalókat és eszközöket szállítanak például az olaj- és gázmezőkre.
Kína kiskaput biztosíthat az orosz fuvarozóknak, miután a kínai lízingcégek még nem kérték vissza a repülőiket, ugyanakkor azt már a távol-keleti ország is jelezte, hogy nem szállít alkatrészeket a nyugati gépekhez.
Az orosz légitársaságok közben próbálnak megegyezni a bérbeadókkal, és az állam is közbelépne. Olyan törvényt terveznek, amely megakadályozná, hogy a gépek elhagyják az országot, ez azonban később üthet vissza azt idézve elő, hogy a légitársaságok akár még a szankciók megszűnése után is nehezebben tudjanak repülőket bérelni.
Oroszország egyébként a világ kereskedelmirepülő-vásárlásainak körülbelül egy százalékát adja, és saját kereskedelmi gépek építésével is próbálkozik.
A háború nyomán egyébként Oroszországból is nagyon sokan menekülnek el, és aki repülővel akar Európába jutni, annak jelenleg ez az útvonal a legkézenfekvőbb.
(Forrás: cnn.com, képek: Unsplash, Pixabay)
biztonság | veszély | orosz | oroszország | közlekedés | légiközlekedés
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!