Ahogy beköszönt a turistaszezon, az orosz gépek sem pihennek.
A FlightRadar24 adatai szerint az Oroszországból induló nemzetközi járatok száma a heti 1126-ról 181-re csökkent a február 24-i támadás után két héttel. Április utolsó hetében azonban újra sűrűsödni kezdett a forgalom, és több mint a duplájára, 379-re nőtt a külföldre induló utazások száma. Ebből 103 gép Törökországba, a maradék nagy része pedig volt szovjet köztársaságokba, például Kirgizisztánba, Tádzsikisztánba, Üzbegisztánba és Kazahsztánba repült.
Míg az orosz gyártmányú Superjetek rendszeresen szállnak fel Szocsiból, hogy Törökországba, Egyiptomba és Izraelbe vigyék az utasokat, az orosz légitársaságok által bérelt mintegy ötszáz nyugati repülő nem hagyja el az országot, mert ebben az esetben visszakerülhetne a tulajdonosokhoz – ezt viszont az oroszok szeretnék elkerülni.
Ugyanakkor az orosz légitársaságok is birtokolnak illetve meg is vettek nyugati gépeket, melyekkel repülhetnek külföldre, de akár szét is szerelhetik őket, hogy az alkatrészeket más repülők karbantartásához használják fel.
A FlightRadar24 adatai szerint Oroszország még használ néhány régebbi típusú Airbus A320-ast és Boeing 737-800-ast is a nemzetközi útvonalakon annak ellenére, hogy a Boeing és az Airbus már nem biztosít alkatrészeket az oroszországi bázisú repülőkhöz. Az Aeroflot néhány A330-asa is repül, és a cég a hónap elején jelentette be, hogy újraindítja Delhibe közlekedő járatait.
Mint Mike Stengel, a michigani AeroDynamic Advisory repülőipari tanácsadó cég munkatársa elmondta, az orosz légiközlekedési ipar az iránihoz hasonló modellt követhet, amely képes volt fenntartani nyugati flottáját néhány háttérszabályozás segítségével.
„Oroszország kereskedelmileg sikeres repülőiparral rendelkezik, amely még mindig több százezer embert foglalkoztat” – mondta Stengel az Al Jazeerának, és mint hozzátette, az országban hagyománya és infrastruktúrája is van a hajtóművek és az alkatrészek gyártásának. "Bizonyára nem tökéletes és valószínűleg hiányos flottát fog fenntartani, de
sok eszköze van ahhoz, hogy a nyugati gyártású gépeket akár évtizedeken keresztül is használja"
– fogalmazott a szakember.
Míg az oroszok légitársaságok akkor tudják biztonságban a gépeiket, ha azok a határaikon belül találhatók, a magángépek kapcsán már nem mindenki gondolja ezt így, Ukrajnában pedig a helyzet éppen ennek az ellenkezője.
(Forrás: Aljazeera, képek: Unsplash)
repülőgép | oroszország | légitársaságok | szankciók | repülés | légitársaság
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!