Champagne királya megérkezett – A Moët & Chandon-sztori

Ez az a champagne, ami Napóleon kedvencének számított. Ezt a champagne-t locsolták először pilóták autóversenyek után. Ez az a buborékos ital, amit Freddy Mercury és a Queen is megénekelt, és amit a néhai II. Erzsébet brit uralkodó a legszívesebb fogyasztott. Ha a champagne a pezsgők arisztokráciájának számít, akkor a Moët & Chandon közöttük a király.

A legerősebb négy betű

Amikor 1987-ben létrejött a világ legerősebb négy betűje, az LVMH, egy olyan négyesfogat született meg, amely 2021-ben 329 milliárd eurót ért, és ezzel Európa legértékesebb vállalatának számított. A rövidítés első két betűje a Louis Vuittont, az utolsó két betűje pedig a Moët Hennessyt takarja, két patinás, az 1700-as évekbe visszanyúló márkát. Ebből a Moët & Chandon egy Épernay-i champagneház, az ikonikus champagne-i borvidék legfényesebben ragyogó csillaga. Jelentőségüket nem lehet palackokban és eurómilliárdokban kifejezni, a Moët ugyanis az a champagne, amely talán a legtöbbször szerepelt a kultúrtörténelem fontos pillanataiban, aláhúzva vagy éppen emelve az egyes események fontosságát. De ne szaladjunk ennyire előre, inkább tekerjük vissza az idő kerekét 1445-re!

Miért 1445?

Azért, mert a VII. Károly, Franciaország királya ebben az évben emelt nemesi rangra egy holland származású testvértpárt, Jean és Nicolas Moët-et. A leszármazottjuk, a borkereskedő Claude Moët volt az, aki 1743-ben a Champagne-i borvidék szívében megalapította a Moët champagneházat. XV. Lajos király körében népszerű volt a buborékos ital, az ügyes kereskedő pedig hamarosan az arisztokrata körök egyik legfontosabb beszállítója lett. A többgenerációs családi üzlet 1833-ban bővült tovább, ekkor a vállalkozás feje, Victor Moët üzlettárssá tette sógorát, Pierre-Gabriel Chandon de Briailles-t. Ezzel létre is jött a ma is ismert Moët & Chandon elnevezés.

Mondd ki a t betűt!

Apropó, a fogyasztók 90 százaléka valószínűleg rosszul ejti ki a brand nevét, a Moët végén a t hang ugyanis nem néma. Ennek a francia kiejtéssel ellentmondó megoldásnak az az oka, hogy a holland származású család generációkon át kitartott a holland kiejtés mellett és nem franciásodtak el. A gallok nemzeti öntudatát ismerve ez cseppet sem lehetett könnyű!

Napjainkban ez a legnagyobb champagneház, ami mérete ellenére sikeresen őrizte meg exkluzivitását és elit státuszát. A signature Moët & Chandon Brut Impérial mellett a legfontosabb termékei a Rosé Impérial, és a legjobb évjáratokat felölelő Grand Vintage Champagne-sorozat.

Időtlen tökéletesség, mindig és mindenhol

A klasszikus Moët & Chandon Brut Impérial a champagne-ok hagyományos szentháromságán alapszik: a pinot noir, a chardonnay és a pinot menuier trióján. Ugyan a champagneház rendelkezik 1190 hektárnyi szőlővel, ez messze nem elegendő számukra. Mit lehet tenni? Felvásárolnak a borvidék growereitől: többszáz kistermelő járul hozzá szőlőivel a Moët & Chandon teljesítményéhez. Az alap tehát egyszerű – három szőlőfajta –, ám az azt követő metódus nagyon komplex, a kulcsszó a blending, amely során a champagne azzá a varázslatos, emblematikus nedűvé nemesedik, amelyet nem véletlenül magasztalnak az égbe a világ minden pontján.

A több száz éves tapasztalatnak köszönhetően a Moët & Chandon Brut Impérial évről évre ugyanazt a zseniális ízprofilt hozza, így mindegy, hogy Szingapúrban kérünk ki egy palackkal idén szilveszterkor, vagy öt év múlva egy budapesti rooftop bárban, mindig ugyanazt a stílust és felemelő élményt fogjuk tapasztalni.

– A Moët & Chandon termékei közül elsőként a Moët & Chandon Brut Impérialt tudom kiemelni, ami talán a legismertebb champagne – minden másodpercben nyílik egy palack a világon – mondja Kacsóh Gábor, a Moët & Chandon márkát hazánkban képviselő Fine Brands Company Zrt vezérigazgatója. – Ugyanakkor a márka számos forradalmi újítással is kitűnik a champagne-ok kínálatából. Az innováció iránti elkötelezettségük hozta létre az Ice Impérial-t, az első olyan champagne-t, amelyet jéggel kell fogyasztani. Ha egy ikonikus, igazán tradicionális italra vágyunk, akkor a különleges minőségi fokozatot jelentő Grand Vintage 2015-öt tudom ajánlani. A Grand Vintage egy évjáratos champagne, amelyet öt évig tartanak seprőn, és remekül illik bármilyen emlékezetes alkalomhoz.

A vágy nem is annyira titokzatos tárgya

AMoët & Chandon  1971-ben egyesült a Hennessyvel, a négy nagy konyakház egyikével, és ezzel a lépéssel a világ egyik legvonzóbb prémium italbrandjévé váltak. Az évtizedek során erőlködés nélkül emelkedtek státuszszimbólummá. Ma már nem kell magyarázat: egy palack Moët & Chandon mindig garanciapecsétnek számít, a szofisztikáltság, a felsőpolcos hedonizmus és a stílusosság szimbóluma.
Rajongóinak tábora egészen Napóleonig nyúlik vissza, a legendák szerint a hadvezér mindig alapos készletet tartott a buborékos italból, és nem véletlenül származik tőle az a mondás, hogy minden csata idején kell egy kis champagne. Győzelem esetén az ember megérdemli, ha pedig veszít, akkor szüksége van rá. Egy másik uralkodó, II. Erzsébet kedvencének is számított, a ház meg is kapta az angol uralkodóház királyi tanúsítványát, így 739 másik vállalattal együtt engedéllyel használhatják a brit birodalom legfontosabb családjának címerét. A Moët & Chandon könnyen felismerhető palackja 1967-ben a Le Mans-i autóverseny végén is feltűnt. A sporttörténelemben ez volt az első alkalom, hogy a pilóták champagne-t locsolva kezdtek ünnepelni. Amikor a Concorde elsőször repülte át az Atlanti óceánt 1972-ben, mi más is pukkanhatott volna fedélzeten, mint egy palack Moët. Ugyanez az ünnepelt nedű folyt a kultikus manhattani diszkó, a Studio 54 nyitóbuliján és 2006-ban is ezzel koccintottak a New York-i Szabadság szobor 120. születésnapjának alkalmával.

Nem kérdés, a Moët & Chandon presztízse semmihez sem hasonlítható, ha van pezsgő, amelyet kétségtelenül a nagy pillanatokhoz terveztek, az mindenképpen ez.

Möet & Chandon | champagne | pezsgő

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom