A benchmark rendkívül gyakran használt fogalomnak számít, amely röviden és tömören összefoglalva annyit tesz: összehasonlítási alap, referencia érték. Tulajdonképpen minden területen használható, a marketingtől kezdve az értékesítésig, de még az értékpapírok teljesítményének összehasonlítására is az elvárthoz képest.
Benchmarking és benchmarketing
A viszonyítási alapokhoz hozzáigazított tervezést a benchmarking megnevezéssel fejezik ki. Maga a folyamat arra utal, amikor a vállalkozás az elért teljesítményét összehasonlítja más cégek eredményeivel. Ezt annak reményében teszik, hogy javulást érhessenek el a teljesítményben, hatékonyságban. Persze mindig van egy másik út, ha gyors növekedést szeretnénk elérni, ha például igénybe vesszük egy profi online marketing ügynökség segítségét, méghozzá a 7Blog szakértői csapatának szolgáltatását.
Visszaevezve a benchmark területére, utalhat pénzügyi mutatókra, termelési teljesítményekre, minőségi mutatókra és így tovább.
Pénzügyi benchmarking, amikor a cégek nyereségüket, bevételüket, költségeiket hasonlítják össze más vállalatokéval, ezáltal feltérképezhetik azt, hogy a konkurenciával szemben hogyan teljesítenek. Egyúttal arra is fény derülhet, hogy mely területeken szükséges kisebb-nagyobb javítás.
Ennek köszönhetően optimalizálható a marketing, csökkenthetők a költségek, fokozható a termelési hatékonyság is.
A benchmarketinget az online marketingben használják, kiemelendő benchmarkok a marketingben például a konverziós arány, az átlagos kosárérték, az organikus forgalom és a látogatók weboldalon eltöltött ideje.
Hogyan született meg a benchmarking?
Magát a módszertant a japán Toyota autógyár hozta létre, az ‘50-es években legfőképp a minőség javítását és a költségek optimalizálását helyezték fókuszba. Alkalmazták az egyes résztevékenységek hatékonyságának növelésére is, de végül a 20.században vált igazán kiforrottá.
A folyamatot több lépés alkotja, hiszen a célkitűzések és a mérőszámok meghatározása is alapvető, ahogyan az adatgyűjtés és elemzés is, de nem maradhat el a különbségek vizsgálata, valamint a cselekvési terv kigondolása sem.
Hozunk is egy példát az Apple kapcsán. A vállalat legfőbb célja az volt, hogy javulást érjen el a beszerzési lánc költséghatékonyságában, és ezzel együtt mérséklődjenek a termelési költségek. A gondos benchmarking segített az optimalizálásban a logisztikai folyamatoknál, az alkatrészek beszerzésénél, vagyis a cég hatékonyabb termelési és szállítási folyamatokat köszönhetett a “módszernek”. Nem beszélve a jelentős mértékű költségmegtakarításról!
Miért érdemes alkalmazni?
A benchmarking révén javulás érhető el a vállalatok teljesítményében, hiszen lehetőséget kínál a jobb megoldások bevezetésére, a meglévő folyamatok átalakítására, s így komoly versenyelőny megszerzésére a konkurens cégekkel szemben.
(Szponzorált tartalom)
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!