A hazai divathetet követően Olaszország divatfellegvárát célozták meg a magyar tervezők, ahol hét hazai márka mutatta be legújabb, 2022/23-as őszi-téli kollekciójának darabjait.
A négy legnagyobb nemzetközi divathét között számon tartott Milano Fashion Week-en a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös Nemzetközi Mentorprogramjának résztvevői közel egy héten keresztül mutatkoztak be különböző helyszíneken. A világhírű eseményre a nemzetközi szakma és sajtó neves képviselői mellett számos viszonteladó, forgalmazó és nagykereskedő látogatott el, így egyedülálló lehetőség nyílt a magyar márkák számára a nemzetközi piacokra való belépéshez.
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös Nemzetközi Mentorprogramjának résztvevői – Abodi, Cukovy, Elysian, Kata Szegedi, Nini, Thefour és Zsigmond – mutatták be 2022/23-as őszi-téli kollekcióik darabjait február végén Milánóban. A Milano Fashion Week a leghíresebb nemzetközi divatesemények egyike, valamint egyúttal a nemzetközi viszonteladók, forgalmazók és nagykereskedők elérésének első számú csatornája.
"Idén Budapesten a nagy nemzetközi divathetek előtt mutattuk be a tervezők legújabb, 2022/23-as őszi-téli kollekcióját, és irányítottuk magunkra a nemzetközi figyelmet" – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója. Hozzátette: most pedig a magyar darabok az egyik legnagyobb divathéten vonultak fel, amely szezononként több mint 20 ezer látogatót fogad. Ezen a világhírű márkákat felvonultató eseményen a tervezők számos lehetőséget kaptak a bemutatkozásra, amely jól mutatja, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a magyar divat iránt.
A hazai márkák összesen három helyszínen jelentek meg, így olyan intenzív láthatóságra tehettek szert, amely fokozottan támogatja a külföldi terjeszkedést.
Négy márka – Abodi, Elysian, Kata Szegedi és Thefour– a február 26-án megrendezett Budapest Select Collective Fashion Show kifutóján bizonyított, ahol legújabb kollekciójukból mutattak be összeállításokat. A tervezők ismét a nemzetközileg elismert stylist, Paolo Turina segítségével készültek fel, akivel közösen állították össze erre a különleges alkalomra a szetteket és választották ki a megfelelő kiegészítőket.
A kifutók mellett a Fashion HUB kiállítótere is megtelt magyar tervezésű darabokkal az olasz divathét alatt. A kiállításon a fashion show-n bemutató négy magyar tervező további három tervezővel – Cukovy, Nini és Zsigmond – egészült ki, így összesen hét hazai márka munkái voltak megtekinthetőek. A kiállítás a magyar kortárs divat kiemelkedő válogatásába engedett betekintést, hiszen a női mellett férfiruhák, valamint egyedi táskák várták a nemzetközi vendégeket. Emellett a Cukovy márka külön prezentációt tartott, amiért
korábban elnyerte a buyerek legnagyobb szakmai elismerését jelképező Buyers Award díjat.
A magyar tehetségek iránti érdeklődés a milánói divathét több helyszínén is megmutatkozott. A Fashion HUB kiállítóterébe egész héten érkeztek a nemzetközi látogatók, a Budapest Select Collective Fashion Show-t élőben közel 250 látogató követte. A kifutók mellett a nézőtéren olyan híres szakmabeliek képviselték magukat és figyelték a magyar márkák bemutatóját, mint Sara Sozzani Maino, a Vogue Talents vezetője, Carlo Capasa, a CNMI vezetője vagy Suzy Menkes, újságíró és divatkritikus. A nemzetközi sajtó neves képviselői közül a Vogue Italia, az Elle Italia, a WWD, a Grazie, a Diva, a Pambianco, az MF Fashion és a Fashion Chanel munkatársai érkeztek, hogy első kézből ismerjék meg a magyar darabokat.
A Milano Fashion Week egyedülálló lehetőség a magyar márkák számára a nemzetközi piacokra való belépéshez, amely most is megmutatkozott. Számos nemzetközi viszonteladó, forgalmazó és nagykereskedő látogatott el a Budapest Select Collective Fashion Show-ra és a Fashion HUB helyszínére egyaránt.
Többek között képviseltette magát az olasz MDM7 és a japán Marubeni, továbbá a Sari spazio showroom és a Sudio Zeta is jelen volt.
A magyar tehetségek munkáira az ADI Design Múzeum épületében található Budapest Central European Showroomban is adhattak le megrendeléseket, amely szintén bővítette a márkák értékesítési lehetőségeit.
A Milano Fashion Week-en – immáron hetedik alkalommal – a magyar márkák ismét az MDDÜ ernyőmárkája alatt vonultak fel. Az egységes megjelenéssel az Ügynökség intenzívebb összhatást kíván kölcsönözni a magyar termékeknek, hogy azok még erősebb benyomást keltsenek az eseményre látogató szakemberekben. A Budapest Select ernyőmárka az elmúlt szezonokhoz hasonlóan most is bizonyított: a hazai kortárs divat erősségeinek kiemelésével tette vonzóvá és könnyen beazonosíthatóvá a tervezők munkáit.
(Forrás: MDDÜ, fotók: IMAXTREE)
Magyar Divat & Design Ügynökség | stílus | milánói divathét | divat | milánó | divattervezo
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!