A világ legjobb elektromos autója lesz ez a Mercedes

A Mercedes gyakran szokta a világ legjobb autójaként emlegetni az S osztályt, és most bemutatta a legendás luxusautó elektromos hajtású megfelelőjét, amely különleges megoldásokkal érkezik a piac csúcsára.

Az elektromos autók kínálatának csúcsán eddig olyan modellek álltak, mint az Audi e-tron GT, a Porsche Taycan és a Tesla Model S, amelyek a teljesítményükkel és a hatótávjukkal is egészen lenyűgözők, de rögtön más kategóriába kerülnek a Mercedes újdonsága láttán. A gyártója szerint a világ első elektromos luxusautója az új EQS, és a bemutatója alapján nincs okunk kételkedni ebben.

A Mercedes az elektromos autók S osztályának tartja,

de az új EQS szinte mindenben különbözik a hagyományos luxuslimuzinoktól. Már a formájával is, mivel az elektromos autók számára fejlesztett padlólemezre épül, ezért szokatlanul hosszú és áramvonalas lehetett, a légellenállási együtthatója (Cw = 0,20) új rekordnak számít a sorozatgyártású autók között.

A páratlan aerodinamikát olyan megoldásokkal érték el, mint a légrugóval alacsonyabbra engedhető futómű, a burkolt hűtőmaszk és a süllyesztett kilincsek, amelyek az autóhoz közelítve bújnak elő. Még érdekesebb, hogy a vezetőoldali ajtó automatikusan ki is nyílik, és

gombnyomásra a többi ajtót is ki lehet tárni, vagy be lehet csukni, amihez foghatót eddig csak a Rolls-Royce kínált.

A belső tér az S osztály színvonalát nyújtja, de egy annál is lenyűgözőbb megoldással.

A Hyperscreen megrendelésével az egész műszerfal egy csaknem másfél méter széles kijelzővé alakul.

A gombnyomás hagyományos érzetéről tizenkét beépített rezgőmotor gondoskodik, a rendszert működtető mesterséges intelligencia 350-féle szenzortól kapja az adatokat.

A Mercedes elektromos luxusautója az okosóránkról kapott információk alapján

képes lesz felismerni a hangulatunkat, és annak megfelelő zenét játszik le

a tizenöt hangszórós Burmester hifin. Az utastérben lévő számtalan képernyőre akár játékokat is le lehet majd tölteni, és a legtöbb feláras szoftvert a megrendelése előtt ingyenesen ki lehet próbálni, akárcsak az okostelefonokon.

Az új EQS a technikájával is az elektromos autók legjobbja lesz,

már a hátsókerék-meghajtású alapmodellje is 333 lóerős, amivel 6,2 másodperc alatt gyorsul százra, de az összkerékmeghajtású csúcsmodell minden igénynek megfelel az 524 lóerős teljesítményével és a 4,3 másodperces gyorsulásával. Később még AMG-változat is készül belőle, 762 lóerővel!

A padlóba épített akkumulátor kapacitása a legnagyobbak közé tartozik a piacon, ezért az elektromos Mercedesszel

egy feltöltéssel akár 770 kilométert is meg lehet majd tenni.

A töltés alapesetben tíz órába telik, de a villámtöltő oszlopoknál fél óra alatt nyolcvanszázalékos töltöttséget érhetünk el, ami azt jelenti, hogy negyed óra alatt háromszáz kilométerre elegendő energiát tölthetünk bele.

Az elektromos luxusautó vezetése is páratlan lesz, amiről a már említett légrugós rendszeren kívül a kormányozható hátsó kerekek gondoskodnak, így kisautónyi helyen meg lehet fordulni az 5,22 méter hosszú limuzinnal. A német utakon már 60 km/h-ig képes lesz a teljesen önálló vezetésre az új EQS, ráadásul

az erre alkalmas parkolóházakban elküldhetjük majd egyedül leparkolni. Mi ez, ha nem a jövő?

Elektromos jövő

A Mercedes nagyon belejött az elektromos autók gyártásába, az EQC szabadidő-autó után nemrég érkezett meg a kompakt méretű EQA, és a most leleplezett csúcsmodell után már készülnek a következő villanyhajtású Mercedes, a kecskeméti gyárban készülő EQB premierjére, amit még legalább három teljesen elektromos modell követ majd a következő évben.

luxuslimuzin | mercedes | mercedes-benz eqs | elektromos autó | mercedes-benz | luxusautó

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom