Nagyon úgy tűnik, hogy a Mercedesnél komolyan gondolják az elektromos autózást, egyre több új modellt mutatnak be, és ezúttal az üzleti autók kategóriájában villantottak.
A Mercedes már 2018-ban, az EQC bemutatásával letette a névjegyét az elektromos autók között, méghozzá a manapság legnépszerűbbnek számító szabadidő-autók kategóriájában. A stuttgarti márka az eltelt idő alatt folyamatosan bővítette elektromos autóinak kínálatát, például a kompakt méretű EQA-val és a hétüléses EQB-vel.
Míg a felsorolt modellek többnyire belsőégésű motorral is kapható autók elektromos hajtásúra alakított változatai, addig a Mercedes elkészült az első eleve elektromosnak fejlesztett típusokkal is. Nagy előnyük, hogy az akkumulátort eleve a padló részének szánják, és
a kompakt elektromos hajtás mellett szokatlanul tágas lehet a belső tér.
Az új generációs elektromos autók első képviselője volt az idén tavasszal leleplezett EQS, amely a nevével is sejteti, hogy a villanyautók S osztályának szánják, és a Mercedes egyáltalán nem lassított, hiszen néhány hónappal később bemutatta az egy kategóriával kisebb testvérét, ami
az üzleti autók, vagyis az E osztály kategóriájában készül sikert aratni.
Az alapoktól elektromosnak tervezett autók sajátosságaként az EQE is jellegzetesen áramvonalas karosszériát kapott, 4,95 méteres hossza ugyan csak néhány centivel nagyobb az E osztályénál, de a 3,12 méteres tengelytávja 18 centivel nőtte túl a hagyományos testvérének hasonló adatát, ezzel
a luxusautókhoz mérető térkínálatot nyújt.
Az EQS után ez a modell is megkapta a Mercedes digitális újdonságát,
a Hyperscreen névre keresztelt óriási képernyőt, amely a teljes műszerfalat elfoglalja. A látványos panel alatt valójában három nagyfelbontású képernyő található, még a jobb első utas elé is került egy, ahol menet közben is lehet filmet nézni vagy internetezni.
A Mercedes elsőként a legnépszerűbbnek ígérkező változatot vezeti be,
az EQE 350-est, amelynek a villanymotorja 292 lóerőre képes, és a 90 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 545-660 kilométert lehet megtenni. Később nagyobb teljesítményű, összkerékhajtásos változatok is érkeznek, akár 680 lóerős AMG-modell is.
A nyújtott tengelytáv egyetlen hátránya, hogy a csomagoknak valamivel kevesebb hely jut, de ezért kárpótolhat a bőséges hátsó lábtér,
a légrugózással és hátsókerék-kormányzással kezes és kényelmes lesz az EQE.
Még ezzel sem teljes a Mercedes villanyautó-kínálata, hiszen hamarosan érkezik az EQE és az EQS SUV-változata is.
Jövőbemutató
A Mercedes most így képzeli a jövő autóját, de a nyolcvanas évek elején még egészen másként nézett ki egy futurisztikus prototípus, ezt mutatja meg az Auto 2000. Nemrég az Audi is előállt a saját jövőképével, az önvezető utazóautó koncepcióját Grandsphere Concept néven leplezték le.
nagy sztori | mercedes-benz eqe | elektromos autó | üzleti autó | mercedes-benz | mercedes
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!