A kívül szép, belül gyönyörű nőben is tökéletes párosítás. Autóban is, ahogy azt a Mercedes-Benz E 400 4matic Coupé remekül konfigurált változatában tapasztalhattuk.
Egy fekete kupé. A kupé – mérsékelten praktikus volta és lejtő tetőíve miatt – alapvetően drágább és elegánsabb-sportosabb egy átlagos négy- vagy ötajtós karosszériaformánál, de azért ma már nem fordulunk utána egy kocsinak csak azért, mert kupé. Azért meg végképp nem, mert fekete.
Mercedes-Benz E osztály Coupé. A márka közepes kupéja, az űberkorszerű E osztályra épül, ami remek alap, akár részleges önvezetésre is képes, nekünk elég indexelni, hogy előzzön, ha megfelelőek a körülmények, elintéz mindent helyettünk.
E 400 4Matic Coupé. Jelenleg ez a csúcsváltozat: háromliteres, 333 lóerős, V6-os turbós benzinmotor, 5,3 másodperces gyorsulás, 250-es végsebesség.
Ez mind nem érdekes.
A tesztautó, ez a fekete kupé a háromliteres csúcsmotorjával ugyanis olyan belsőt kapott, hogy percekig nehezebben vette a levegőt, aki megpillantotta.
Egyszerre idézi a hatvanas évek luxus-Mercedeseit, napjaink jachtjait, és valami olyan világot, amiben nagyon szeretnénk élni.
Szépek a Mercedes-műszerfalak, az AMG GT C Roadsterben is szerettük, ez a sötétkék-krémszínű a fának látszó és fából készült világos faborítással viszont más dimenzió.
Ha felocsúdunk, jönnek a kérdések. A Mercedeseknél korábban egyáltalán nem volt ritka a színes beltér – kék vagy akár zöld belsős régi S osztályokkal tele vannak a használtautó-oldalak –, most pedig már az is bátorság, ha nem fekete, hanem például drapp a kárpit és a szőnyeg. Szóval a kérdések: hová tűntek a színek? Hová tűntek – az ilyen szempontból – bátrabb vásárlók? Ha ez a tesztautó végre ilyen mesés belül, miért ilyen átlagos, fekete kívül?
Koszolódik a világos kormány? Összefogja a farmer a világos ülést? Igen, lehet. A Comói-tó felé autózva pedig bogarak pöttyözhetik össze a szélvédőt, amíg pedig nézzük a tengerparton a naplementét, poros lehet a karosszéria. Akkor inkább sétáljunk el a másik utcában lévő boltba, aztán óvatosan menjünk haza és zárkózzunk be.
Aki viszont többet akar az élettől, nézzen körül, és emlékezzen a látottakra, amikor autót vesz!
Azért néhány szót megérdemel a kocsi egésze is, bármilyen gyönyörű interiőrt kapott, huszonhat millió forint kicsit sok lenne kizárólag a dizájnért. A prémiumérzés nyilvánvaló, legalábbis az első üléseken, ahová kar nyújtja előre a biztonsági övet, mögöttük utazva viszont egy Budapest–Bécs úton legfeljebb Budaörsig tart az álmélkodás, aztán egyre zavaróbb, hogy hátul csak ülés van, hely nem nagyon. Arra ott a limuzin és a kombi E, a kupé nem erről szól.
A 220d jelű kétliteres dízel elviszi az autót. A 400-as jelű viszont elrepíti, persze nem olyan redneck módon, mint a Mustang, nem is úgy, mint egy sportkocsi, hanem magabiztos dinamikával, az összkerékhajtás biztonságával, a kilencfokozatú automata váltó tökéletes közreműködésével, és finom hanggal.
Post from RICOH THETA. - Spherical Image - RICOH THETA
A fotózás előtt egy önkiszolgáló mosóban tettük tisztába az autót, akkor tűnt fel igazán, hogy a karosszéria is izgalmas, nem csak, ami benne van: szépek a domborítások, a hátsó lámpa mintája, a részletek, a magas övvonal miatt viszont még a huszas kerék is kicsit aprónak tűnik, pedig a magyar utakhoz már az is túlzás.
A nagy német hármas másik két tagja, az Audi és a BMW sem kínál hasonló méretű kupét, elvileg tarolhat a Mercedes ebben a jól meghatározható, de nem túl széles vásárlói réteget célzó kategóriában. Csak legyenek elég bátrak a konfigurálásnál!
(Fotók: Tóth István)
mercedes benz e | mercedes-benz e osztály | teszt | nagy sztori | b | autóteszt
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!