Március végén lezajlott az idei első Maison&Objet dizájnvásár Párizsban, az eseményen a Magyar Divat & Design Ügynökség egységes Budapest Select ernyőmárkája alatt szereplő öt magyar tervező felhívta magára a nemzetközi közönség figyelmét, a termékeik iránt élénk volt az érdeklődés.
Március végén rendezték meg Párizsban az idei első Maison&Objet dizájnvásárt, amelyet Európa egyik legmeghatározóbb dizájneseményeként tartanak számon. A szakkiállításon, amelyen csaknem kétezer brand sorakozott fel, és amelyre közel száznegyven országból, több mint ötvenezer látogató érkezett, öt magyar formatervező mutatkozott be:
Boldizar Senteski, Concrazy, ERROR N’ MORE, Meander Kerámia Manufaktúra és Oleant.
A Magyar Divat & Design Ügynökség egységes Budapest Select ernyőmárkája alatt szereplő hazai termékek elnyerték a nemzetközi szakmai közönség tetszését, ami nem csupán leendő megrendelésekben, hanem helyszíni értékesítésben is megtestesült.
A többek között belsőépítészek, galéria- és szállodatulajdonosok, valamint viszonteladókból álló szakmai közönség főleg európai országokból érkezett a vásárra, de sokan Japánból, Kanadából, Indiából vagy akár Izraelből is elutaztak Párizsba.
Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója kiemelte, az idei első Maison&Objet dizájnvásáron a helyszíni eladásokkal szintet léptek a hazai tervezők, akiknek az egységes ernyőmárka alatti koordinált részvétele újabb értékesítési csatornákat nyitott meg számukra a nemzetközi piacon. Hangsúlyozta: a Budapest Select márka fő célja, hogy a tehetséges magyar tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, de
egységes kommunikáció által nagyobb figyelemben részesüljenek a nemzetközi megjelenések során.
A kiállítás ideje alatt számos konkrét megállapodás született, illetve tárgyalás valósult meg az MDDÜ sales-előkészítési folyamatainak köszönhetően. Az értékesítési előkészületek során az Ügynökség a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamarával együttműködésben több mint száz potenciális szakmai partnerrel vette fel a kapcsolatot, köztük számos magas kategóriájú étteremmel, szállodával, belsőépítészeti irodával, galériával, viszonteladóval és közintézménnyel.
A kapcsolatfelvételnek köszönhetően Boldizar Senteski személyesen egyeztethetett az egyik párizsi opera képviselőjével egy installáció felállítását érintő lehetséges együttműködés kapcsán, míg a termékeit – egy egyedi asztalt és egy tükröt – a Maison&Objet után a párizsi BOON galériában azonnal kiállították. Két magyar tervezőnek már a vásár helyszínén is sikerült konkrét üzletet nyélbe ütnie: a MEANDER Kerámia Manufaktúra szobrokat, míg az ERROR N’ MORE tányérokat értékesített. Utóbbi márkánál egy neves francia,
Michelin-csillagos étterem séfjétől is érkezett felkérés, de számtalan további komoly érdeklődést is kaptak a formatervezők.
Szintén nagyon jó fogadtatásban részesültek a Concrazy és Oleant termékek is, amelyek iránt főként hotel- és szállodaláncok belsőépítészei érdeklődtek. Jól mutatja a Budapest Select stand sikerét, hogy többek közt a Galeries Lafayette francia luxusáruház beszerzési képviselője, az ACCOR Hotel Group megbízott lakberendezője és a Dubai Downtown Design munkatársai is meglátogatták. A média figyelme se kerülte el a magyar standot, olyan híres francia és nemzetközi médium képviselői látogattak el a helyszínre, mint a Le Monde, a Marie Claire France, az Intramuros design magazin vagy a Home Fashion News France. A kitelepülés nagy előnye volt, hogy az újságírók személyesen is megismerhették a tervezőket és az alkotásaikat.
A magyar stand kiemelt láthatóságát elősegítette, hogy a hazai tervezők a korábbi évekhez hasonlóan ismét a trenddiktáló márkák helyszíneként ismert Signature Hall-ban kaptak helyet a kiállításon. Maga a magyar stand koncepciója is sok érdeklődőt vonzott: a márciusi Maison&Objet inspirációja a New Luxury témája volt, amelyhez A csend az új luxus tematikával csatlakozott a Budapest Select.
A standkoncepció a pandémia utáni természetbe való visszatalálásra alapult.
Különlegessége az volt, hogy a látogatók minden érzékszervére igyekezett hatni: halk zene, egyedi illatok és zöld növények biztosították a letisztult légkört, valamint a tárgyak háborítatlan felfedezését.
Az MDDÜ immáron több éve biztosít bemutatkozási lehetőséget a magyar formatervezőknek a nemzetközi dizájnszcéna előtt. 2020-ban tizenegy, míg 2021-ben tíz magyar tervező vett részt Európa egyik legnívósabb lakberendezési szakkiállításán a Budapest Select márkán keresztül.
(Fotók: MDDÜ)
magyar designer | bata-jakab zsófia | MDDÜ | magyar design
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!