Soha ennyit nem fizettek még egy McLaren F1-ért

Sokáig a világ leggyorsabb szuperautójának számított a McLaren F1, aminek minden példánya rendkívül értékes, de most egy olyat mutatunk, amit szinte alig használtak, 387 kilométerrel az órájában igazi időkapszulának számít.

 A kilencvenes évek egyik legjobban vágyott szuperautója volt a McLaren F1, ami tizenkét évig a világ leggyorsabb szériamodelljének is számított. 1992-ben mutatták be, és már a BMW-től származó 6,1 literes, 627 lóerős V12-es motorja miatt is érdekes lenne, amivel 3,2 másodperc alatt gyorsul százra, és mai szemmel is elképesztő a végsebessége.

Az F1 konstruktőre, Gordon Murray a tesztpilóták, Jonathan Palmer és Mika Häkkinen társaságában
A tesztpályán elért végsebességével egy évtizedig nem talált legyőzőre

1998-ban a németországi Ehra-Lessien próbapályáján érte el a 391 km/h sebességet,

amit csak a kétezres évek közepén tudott felülmúlni a Koenigsegg CCX és a Bugatti Veyron. Az F1-nek számos híres tulajdonosa volt, például Rowan Atkinson, aki kétszer is összetörte a sajátját, ehhez képest 3,4 milliárd forintnak megfelelő összegért adott túl rajta.

Az F1-nek tehát minden egyes példánya kincsnek számít, és most egy különösen megkímélt autót mutatunk, ami rekordáron cserélt gazdát. A McLaren összesen csak százhat példányt készített, ebből hatvannégyet a közúti változatból, és a képeken látható

a huszonötödikként gördült ki a gyárból, de az egyetlen, amely ezt a barna színt viseli.

1995-ben vehette át az első japán tulajdonosa, majd azonnal a gyűjteményébe zárta, ahol a páratlan szépsége és a csúcstechnikája miatt is lehetett gyönyörködni benne.

A gazdája is csak csodálta, de alig használta,

a kilométerek nagy része akkor került bele, amikor egy reklámforgatásra vitték el. 316 kilométert mutatott az órája, amikor megvált tőle 2013-ban.

Az F1 egy amerikai gyűjtőhöz került, akinek a kollekcióját egyetlen egyszerű, de annál költségesebb elv vezérelte:

mindenből a legjobbat kereste.

A McLarennek is példásan gondját viselte: havonta egyszer megjáratta, hogy a motor elérje az üzemi hőmérsékletét, és persze rendszeresen cseréltette a folyadékokat és szűrőket.

A ritka szupersportautó ebben az állapotban került a Gooding & Co aukciójára, méghozzá az összes tartozékával.

A McLarenhez járt egy méretre szabott, négyrészes bőröndkészlet,

egy szerszámosláda és egy TAG Heuer 6000 Chronograph is. A nem mindennapi időkapszuláért a becslések szerint 15 millió dollárt vártak az árverésen.

A vevője végül 20 465 000 dollárt fizetett érte, ami több mint hatmilliárd forintnak felel meg.

Soha nem fizettek még ekkora összeget McLaren F1-ért,

korábban 2017-ben adtak egy hasonlóan megkímélt példányért 15,62 millió dollárt, két évvel később pedig egy F1 LM tette feljebb a mércét, amikor 19,8 millió dollárt fizettek érte.

(Képek: Gooding & Co, McLaren)

Szupersportautó-parádé

Az F1 volt az első közúti szupersportautója a McLarennek, ami kijelölte az utat a jelenleg is kapható modellek számára. A márka legújabb büszkesége az Artura, ami a kor elvárásának megfelelően hibrid hajtást kapott, és figyelmet érdemel az Elva is, aminek nemcsak teteje, de még szélvédője sincs.

McLaren | aukció | szupersportautó | árverés | szuperautó | gooding & co

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom