Öt hazai formatervező részvételével indult el a Magyar Divat & Design Ügynökség, valamint az olasz Istituto Europeo di Design második Design Speed mentorprogramja.
Immáron második alkalommal indult el a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), valamint az olasz Istituto Europeo di Design (IED) stratégiai partnerségének eredményeképp a Design Speed elnevezésű mentorprogram, amely előremutató ismeretekkel segíti a stabil dizájnipari vállalkozásokat a nemzetközi piacra lépésben.
A vírushelyzet miatt online formában kerül sor a program három állomására, amely során olasz és amerikai professzorok segítenek a mentoráltaknak abban, hogy sikeresen pozícionálják magukat a hazai és a nemzetközi piacokon, illetve beazonosítsák működésük kritikus pontjait.
Az idei képzés az első mentorprogram tapasztalatai alapján egy újabb oktatási csomaggal bővült: a résztvevők a stratégiaalkotás és menedzsment témakörökön túl, sales és kereskedelemi készségeiket is fejleszthetik. Az MDDÜ a képzés tematikáját úgy alakította, hogy szakmai tanácsokkal segítse a márkákat a megváltozott gazdasági helyzetben.
Az MDDÜ nyílt pályázat útján biztosított részvételi lehetőséget a Design Speed mentorprogramban. A résztvevők kiválasztásánál a szakmai zsűri elsődleges szempontja az volt, hogy olyan vállalkozások kapjanak lehetőséget, akik a nemzetközi piacon is megállnák a helyüket. Az ügynökség a vírus miatt a korábbi évekhez képest jóval szélesebb pályázói kör számára tette elérhetővé a programot: a gazdasági társaságok mellett ezúttal egyéni vállalkozók is jelentkezhettek, ezáltal még több iparági szereplő kapott lehetőséget a szakmai fejlődésre.
Kimagasló nemzetközi potenciáljuknak köszönhetően a különleges kerámiákat gyártó Error N’ More, a díjnyertes, Logifaces logikai játék megálmodója, a Planbureau, az üvegkombinációiról ismert Marta Edocs, a világításban élen járó Oleant Lighting és a tartós anyagokból készült bútorok szakértője, a Socowoo részvételével indulhatott el a program nyár végén.
A mentoráltak az elmúlt hónapokban számos üzleti témát jártak körül, mint a marketing, a menedzsment, az innováció, a SWOT-analízis, vagy a társadalmi felelősségvállalás. Ezek elsajátításában olyan világhírű szakemberek voltak a segítségükre, mint Jacopo Bargellini stratégiai tanácsadó, aki dolgozott már a Panasonic, a JVC vagy a Swarovski óriás márkáknak is, Alberto Bottalico, a BCW Global alelnöke és operatív vezetője, aki olyan márkákkal dolgozik együtt jelenleg is, mint a Dyson vagy a Heineken, és Anne van Merkensteijn, a Procter & Gamble és a Kiko Milano brandmanagere, nemzetközi üzleti tanácsadó.
A tudásátadásban magyar szakértők is részt vesznek üzleti coaching és jogi szaktanácsadás területeken. Szakértelmüket immáron a mentoráltak is alátámasztják: többen is kiemelték, hogy mennyire nagy hangsúlyt fektetnek arra a mentorok, hogy részleteiben is megismerjék a cégeket, ezáltal személyre szabott tanácsokkal is tudnak szolgálni. A képzés második felét a mentorokkal folytatott személyes konzultációk jelentik majd, melyek a termékportfólió kezelésével, valamint a márkák imázsának formálásával foglalkoznak.
A program utolsó szakaszában a mentoráltak egy önálló projektmunkában foglalják össze a mentorprogram alatt tanultakat, valamint a nemzetközi szakemberek tanácsainak köszönhetően születendő új inspirációkat.
„A második Design Speed mentorprogram összeállításánál az első képzés sikereiből építkeztünk. A 2019-es programot elvégzett márkák közül többen is megjegyezték, hogy a Design Speed egy régóta keresett lendületet adott a nemzetközi piacra lépéshez, és egy olyan eszköztár birtokában vághattak neki a fejlesztésnek, amely segítségével sokkal tudatosabban tervezhetik a stratégiájukat. A képzés erősségét többen is abban látják, hogy a cégek jelenlegi helyzetére fókuszáló, aktuálisan alkalmazható ismereteket ad a márkáknak, amely hiánypótlónak minősül Magyarországon” – mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.
dizájn | design speed | oleant | hfda | MDDÜ | socowoo
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!