A Maserati több mint százéves történetének eddigi legfontosabb modelljét mutatta be: az elérhetőbb áron kínált Grecale vezeti el a modenai márkát a jövőbe, hiszen az izgalmas benzines változatokon kívül tisztán elektromos hajtásút is gyártanak majd belőle.
Nem gondoltuk volna, hogy éppen a szentségtörésnek tartott szabadidő-terepjárók jelenthetik majd a jövő kulcsát a neves sportautógyártók számára. A recept sikerét a Porsche mutatta meg, amelynek eladásait az egekbe repítette a Cayenne, hiszen a Macannal együtt a farmotoros sportautóiról ismert márka termelésének javát adja. De éppen az ebből szerzett bevétel teszi lehetővé azt, hogy a Porsche mérnökei továbbra is olyan elképesztő sportkocsikat fejlesszenek, amelyek felérnek a márka hírnevéhez.
Az elmúlt két évtizedben több legendás márka is követte a Porsche receptjét, így az Aston Martin DBX és a Lamborghini Urus is valósággal vonzotta a vásárlókat, de már csak hetek, vagy akár napok kérdése, és a Ferrari is bemutatja első szabadidő-autóját Purosangue néven. A Maserati nem most száll be ebbe az ígéretes kategóriába, 2016-tól kínálja a Levantét, és többek közt ennek is köszönheti, hogy 2017-ben először 50 ezer fölé nőtt a márka éves eladása, ami egy évtizeddel korábban a tízezret sem érte el.
Modern hagyományok
A Maseratinak annyira bejött a Levante, hogy egy mérettel kisebben is elkészítette: ez lett a most bemutatott Grecale, amely szintén egy szélről kapta a nevét. A dizájnja a modenai márka jellegzetes stíluselemeit hordja magán, mint az első sárvédőn lévő hármas szellőzőnyílás, vagy a bumerángformájú hátsó lámpa. A Maserati háromágú szigonyos jelvényét pedig nemcsak a karakteres hűtőmaszkján, hanem hagyományosan a hátsó oszlopokon is hordja a sportos GT és elegáns Modena kivitelben készülő Grecale.
A belső térben úgy folytatja a márka hagyományait a Grecale, hogy egyben a Maserati eddigi megmodernebb modellje is lesz.
A számlapokat és a térképet is színes képernyő vetíti, és a műszerfal aljára került még egy érintőképernyő a további funkciók kezelésére. Még a műszerfal tetején lévő hagyományos időmérő óra is digitális lett, ugyanis itt jeleníthetők meg a gyorsuláshoz tartozó g-erők. A klasszikus váltókar helyett gombokkal választhatjuk ki az előre- és hátramenetet, de persze megmaradtak a kormánykerék mögötti váltófülek.
Háromféle szívvel
A műszaki tartalom jól bevált és új elemeket egyaránt tartalmaz. A Grecale egy másik ikonikus olasz márka szabadidő-autójával, az Alfa Romeo Stelvióval osztozik közös alapokon, azzal egy gyártósoron készül, de a méretei valamivel nagyobbak. A motorkínálata egy kétliteres, turbós négyhengeres benzinmotorral indul, 300 és 330 lóerős teljesítménnyel, nyolcfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással, és már ez a belépőmodell sem nevezhető lassúnak, hiszen 5,6 másodperc alatt gyorsul százra és 240 km/óra a végsebessége.
A legizgalmasabb változat egyértelműen a Grecale Trofeo,
amely ugyan nem kapja meg a nagyobb testvér Levante V8-as motorját, de a teljesítményére egyáltalán nem panaszkodhatunk. A Maserati középmotoros sportautójához, az MC20-hoz fejlesztett háromliteres, biturbó V6-os motor dolgozik benne 530 lóerővel, és szériafelszerelésként jár hozzá a légrugózás, ami a GT és Modena változatokhoz felárért kérhető. A Trofeo a stílusában is sokkal sportosabb, agresszívabb külsővel és jól támasztó kagylóülésekkel.
A Maserati újdonsága már ezekkel a változatokkal is sikerre számíthatna, de a Grecale vezeti majd el a modenai márkát a jövőbe, amikor kizárólag elektromos autókkal járunk majd. A kisebbik szabadidő-autónak is lesz teljesen elektromos hajtású változata, a Folgore, amiről egyelőre csak annyit árultak el, hogy 800 Nm lesz a maximum nyomatéka, és a nagynak számító, 105 kilowattórás akkumulátorral ígéretes lesz a hatótávja, a 400 voltos rendszert tölteni is gyorsan lehet majd. A környezettudatosságát fokozza, hogy a kárpitjai újrahasznosított halászhálóból készülnek.
Ígéretes jövőkép
Az utóbbi időben rendesen kibővítette a kínálatát a Maserati: a két limuzin, a Ghibli és a Quattroporte mellé megérkezett a Levante és most a Grecale, majd a kétüléses MC20 a sportautók között szerzett dicsőséget a modenai gyártó számára. A jövő még fényesebbnek ígérkezik, hiszen jön az MC20 nyitott tetős változata, és a GranTurismo vadonatúj utódja, akár teljesen elektromos hajtással, 1200 lóerővel is.
nagy sztori | elektromos autó | suv | maserati grecale | szabadidő-autó | Maserati
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!