A legszebb olaszországi tájakon kanyargó utakra keresve sem találnánk jobb autót, mint ez a csodás állapotban lévő veterán Maserati Ghibli Spyder, amit még alig használtak új kora óta.
A hatvanas évek az olasz autógyártás egyik aranykorának számított, a nagyszériás gyártók mellett a formatervező stúdiók és a karosszériaépítő manufaktúrák is olyan csodálatos modellekkel rukkoltak elő, amelyek évtizedekkel később is megdobogtatják a szíveket, és amiket az olasz stílus mintapéldájaként szoktunk emlegetni. Közéjük tartozik a Maserati Ghibli Spyder is.
A Ghia stúdiónál dolgozó Giorgetto Giugiaro alkotta meg azt a kecses vonalú sportautót,
amelynek prototípusát 1966-ban mutatták be a torinói autószalonon. A Maserati stílusos kétajtósa a forró, száraz líbiai szél után kapta a Ghibli nevet, és bár ezen a néven a kilencvenes években is készült, és napjainkban is készül Maserati, mégis az első széria marad a legemlékezetesebb.
Az eredetileg kétüléses Ghibli az első ülések mögé még két pótülést kapott, így került sorozatgyártásba 1967-ben, majd két évvel később megérkezett a nyitott tetős Spyder változata. Az utóbbi jóval ritkább, hiszen a ’73-ig összesen gyártott 1170 darab kupéhoz képest csak 125 darab Spyder készült,
a képeken látható példány 1970 februárjában hagyta el a Maserati modenai gyárát.
Újonnan egy római repülőgép-pilótának szállították ki a Ghibli Spydert, de nem tartotta meg sokáig, 1975-ben eladta egy texasinak, aki tíz évig gondját viselte. A Maserati ezt követően Kanadába került, ahol alaposan felújították, az eredetileg sárga színű karosszériáját ekkor feketére festették.
A restaurálás alaposságát mutatja, hogy két évbe telt, és 85 ezer dollárba került.
A kézi váltós Ghibli Spyder vezetése a legszebb olasz sportautókét idézi,
4,7 literes V8-as motorja 310 lóerős teljesítményre képes, amivel a Maserati roadstere hét másodpercen belül gyorsul százra, és 250 km/h-val száguldhat. Az egyetlen nem eredeti részlete a Borrani küllős kerékkészlet, amit maga az alapító Carlo Borrani adott el a valaha készült utolsó 12 példányból 12 ezer dollárért.
A felújítás óta alig használt autó új kora óta sem futott sokat, a szakértők reálisnak tartják az 50 ezer kilométert, amit az órája mutat.
A csodálatos formába hozott Maserati végül visszakerült a szülőhazájába,
2017-ben ott vásárolta meg a jelenlegi tulajdonosa, aki most megválna tőle. Az RM Sotheby’s novemberi aukcióján 650-750 ezer eurót várnak érte: ez 235-270 millió forintot jelent.
Olasz stílus modern szívvel
A Ghibli manapság már egy sportlimuzint jelent, és a kor szellemének megfelelően a Maserati hibrid hajtással is kínálja, ami azonban mit sem vett el a márka által adott izgalmakból. A Maserati neve még mindig egyet jelent az olasz „dolce vitával”, és ezt az életérzést még Magyarországon is megtapasztalhatjuk, amiről ebben a cikkünkben írtunk.
maserati ghibli spyder | rm sotheby's | maserati ghibli | roadster | Maserati
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!