Rugalmasan és a lehető legolcsóbban – így utazik a Z generáció. Mondjuk azt is, hová, és milyen trükkös módon.
A tengerpart mindenekfelett, de idegen helyről a napfelkelte és a naplemente is nagyon vonzó a fiatal felnőttek számára.
A csendes kisvárosok egy hajszálnyival érdekesebbek számukra, mint a nyüzsgő nagyvárosok, és a túrázás többüket feltölti, mint egy koncerten tombolás.
A magyar fiatalok idén leginkább Olaszországba és Spanyolországba repülnek a Kiwi.com eddigi foglalási adatai alapján, fővárosunk pedig a spanyol fiatalok körében a legvonzóbb. A Z generáció tagjai vetnek be leginkább utazási trükköket, nem csoda, ha átlagosan minden vizsgált országban kevesebbet költenek repülőjegyre. Hazánk fiataljai spórolásban a középmezőnyben végeztek, átlagosan tízezer fointtal kevesebbet költenek repjegyre, mint a többi magyar utazó.
A magyar Z generáció utazási profilja
Az utazás tervezésének meghatározó tényezője a költségvetés; a felmérés szerint a Z generáció nagyon rugalmas, és hajlandó áldozatokat hozni, ha annak kézzelfogható eredménye van, azaz spórolhat.
Nemcsak az úticélt magát értékelik, hanem a kalandot és hogy útközben megismerkedhetnek új emberekkel nem is beszélve az előkészítő szakaszról, hiszen boldogok lesznek már attól is, hogy órákat tölthetnek tervezéssel, álmodozással, sőt, szívesen nézegetik utólag az utazás alatt készített képeket is.
Összességében ők legfőképp azért utaznak, hogy belekóstoljanak az adott ország kultúrájába, felfedezzék a helyi éttermeket, kocsmákat, és mindeközben nyelvet tanuljanak. A tenger a legvonzóbb számukra: tízből heten akkor igazán boldogok, amikor napozhatnak a tengerparton vagy úszhatnak a tengerben. hatvan százalékuk rajong azért az élményért, amikor új helyszínről csodálhatja a napfelkeltét és a naplementét. 46 százalékukat a túrázás tölti fel igazán, 41 százalékukat pedig, ha kitombolhatják magukat egy koncerten.
Minden harmadik fiatal szereti, ha egy idegen város nyüzsgő piacán új ételeket kóstolhat meg vagy ha egy új város hangulatos kávézójának teraszán ülve könyvet olvashat. Csendes, nyugodt kisvárosba vágyik a fiatal felnőttek 37 százaléka, 35 százaléka pedig nyüzsgő nagyvárosba. A havas hegycsúcsok a generáció 28 százalékát vonzzák, és minden ötödik autózna, kempingezne a sivatagban.
Az utazás az élmények megosztásáról is szól – különösen igaz ez a fiatal felnőttekre. Kb. minden ötödik oszt meg ételfotót nyaralás alatt és megközelítőleg ugyanennyien élőznek Instagramon vagy Facebookon, hogy megmutassák másoknak, merre járnak. A TikTok is egyre vonzóbb: minden huszadik Z-generációs álma, hogy nyaralós TikTok videójával felkerüljön az ajánlott videók közé (For you). És hogy honnan szereznek inspirációt? A barátok ajánlása és az online kutatások után rögtön a közösségi platformok következnek, és akadnak olyanok is, akik egyenesen influencerek oldalai alapján választják ki a következő úticéljukat.
Z-trükkök
Úgy tűnik, hogy a jegyeken nagyon jól tudnak spórolni a fiatal felnőttek:
minden vizsgált országban kevesebbért vettek repülőjegyet e generáció tagjai. Legtöbbet a spanyol fiatalok spóroltak (38,2 euró), de hazánk fiataljainak sincs okuk panaszra, hiszen a középmezőnyben végeztek, és átlagosan 26,1 eurót takarítottak meg (kb. 10 ezer forintot).
Egy magyar Z generációs átlagosan 116 euróért vett idén repülőjegyet, míg ha az összes generációt nézzük, akkor átlagosan 142 euróért repülünk. Nem véletlen, hogy kevesebbet költenek repülőjegyre, mint az átlag, hiszen e generáció tagjai a legfogékonyabbak az utazási trükkökre.
A magyar fiatalok közül minden másodiknak nem okoz gondot az utazás időpontjának megváltoztatása, ha úgy spórolhat a repülőjegyén. 42 százalék választott már nagyon korai vagy kései indulást/érkezést, ha az olcsóbb volt. Minden harmadik pedig kombinálta már különböző légitársaságok járatait, esetleg a légi és a földi közlekedést, ha úgy kedvezőbb áron juthatott el a vágyott célállomására.
Ide utaznak a magyar Z generációsok
A cseh utazási technológiai cég foglalásai alapján a magyar, cseh, lengyel és román fiatalok az otthonukhoz közelebbi úticélokra repülnek. Hazánk fiatal felnőttjei idén június 25-éig az alábbi országokba foglaltak leginkább: Olaszország, Spanyolország, Görögország, Egyesült Királyság, Németország, Franciaország, Portugália, Hollandia, Ciprus és Málta.
A német, angol és francia fiatalok top10-es listáján szerepelnek tengerentúli célállomások is, pl. Thaiföld és Indonézia. Magyarország a spanyol fiatalok körében a legnépszerűbb: tőlük a 4. legtöbbet foglalt város Budapest, de fővárosunk szerepel a brit és a francia Z generációsok top10-es foglalási listáján is.
(Fotók: Unsplash)
utazás | z generáció | hack | repülés | trükk
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!