Franciaország várhatóan hasonló lépést fog tenni, a sort pedig több uniós ország is követheti majd a közeljövőben.
Belgium bejelentette, hogy a zaj- és légszennyezés csökkentését célzó programjának részeként új adót vet ki a magánrepülőgépekre, valamint a régebbi, zajosabb kereskedelmi repülőgépekre.
Az új adók 2023. április 1-jén lépnek életbe.
Georges Gilkinet miniszterelnök-helyettes és közlekedésért felelős miniszter közleményében úgy fogalmazott: a brüsszeli nemzeti repülőtér közelében élők által tapasztalt zajszennyezés, akár Flandriában, Brüsszelben vagy Vallóniában élnek, nem maradhat következmények nélkül.
A brüsszeli repülőteret használó repülőgépek jelenleg is fizetnek adót a gépek által okozott zajszennyezés alapján, az új adó azonban a szén-dioxid-kibocsátást és a repülés hosszát is figyelembe veszi.
Minden, ötszáz kilométernél rövidebb repülőút esetén nőni fog az adóteher.
Eddig a magánrepülőgépek mentesültek az adófizetési kötelezettség alól, esetükben azonban az egy utasra jutó szennyezés sokkal magasabb, mint a kereskedelmi járatoknál.
A magánrepülőgépek adójának mértéke függeni fog a repülőgép korától és a repülés időtartamától.
Hasonló véleményen van Christophe Bechu francia környezetvédelmi miniszter is, aki még októberben kijelentette: kormánya a jövő évben ugyanerre a lépésre szánhatja el magát, de a kormánykoalíció néhány baloldali tagja a magánrepülőgépek teljes betiltását szorgalmazta – ez azonban nagyon valószínűtlennek tűnik.
Az EBAA (European Business Aviation Association) szerint a teljes tilalom megakadályozná az iparágat abban, hogy a jövőre nézve fenntartható stratégiákat dolgozzon ki. A szakmai szövetség közölte azt is, hogy az üzleti repülés csaknem 400 ezer embernek biztosít munkahelyet, és évente csaknem 90 milliárd euróval járul hozzá Európa GDP-jéhez.
(Forrás: RobbReport, fotók: Getty Images)
magánrepülő | adófizetés | adó
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!