A legnagyobb luxusmárkák úgy döntöttek, hogy bojkottálják Oroszországot az Ukrajna ellen indított háború miatt.
A Nike-től a FedEx-en és a UPS-ig a világ legnagyobb márkái döntöttek úgy, hogy felfüggesztik a kereskedelmüket Oroszországban. Egyre több luxuscég dönt úgy, hogy csatlakoznak azon vállalatok sorába, akik bojkottálják az orosz piacot.
Az elsők között csatlakozott a bojkotthoz a Hermès. A cég a LinkedIn-oldalán jelentette be, hogy bezárja három moszkvai üzletét. Ahogy fogalmaznak, "mélységes aggodalommal tölti el őket az Európában kialakult jelenlegi helyzet, ezért úgy döntöttek, hogy március 4-től ideiglenesen bezárják oroszországi üzleteiket és minden kereskedelmi tevékenységünket szüneteltetik."
Nem sokkal később a Chanel is kiadott egy közleményt. A világmárka tizenhét üzlettel rendelkezik Oroszországban, és szintén felfüggeszti a tevékenységét; nem szállít az országba, bezárja az üzleteit, plusz nem értékesít online sem.
A luxusmárkák lavinát indítottak el és múlt hét péntek délutánra a három vezető divatkonszern – a Kering, az LVMH és a Richemont – is csatlakozott a bojkotthoz, ami azt jelenti, hogy több mint száz további luxusmárka vonul ki ideiglenesen Oroszországból, köztük
a Gucci, a Balenciaga, a Louis Vuitton, a Givenchy, a Christian Dior, a Tiffany & Co., a Cartier, a Van Cleef & Arpels és a Jaeger-LeCoultre.
Szintén csatlakozott a sorhoz a Swatch Group, amely olyan márkák tulajdonosa, mint a Harry Winston, az Omega, a Blancpain és a Breguet.
Úgy tudni, az LVMH-nek a legnagyobb az oroszországi kiskereskedelmi részesedése, márkáinak százhuszonnégy üzlete található Moszkvában, Szentpéterváron és Jekatyeringburgban. Annak ellenére azonban, hogy ideiglenesen bezárnak,
oroszországi munkatársaikról továbbra is gondoskodnak: a mintegy háromezerötszáz alkalmazottjuk továbbra is megkapja a fizetését.
A márkák azonban nemcsak a bojkottal tiltakoznak a háború ellen, hanem segélyakciókhoz is csatlakoztak. Az LVMH ötmillió eurót adott a Vöröskeresztnek, a Louis Vuitton pedig egymillió eurót adományozott az UNICEF-nek.
Az Armani félmillió, a Chanel kétmillió euróval segíti az ENSZ menekültügyi intézményének működését, de szintén jelentős anyagi erőforrásokkal segíti az ukrajnai menekülteket a Michael Kors, a Versace és a Jimmy Choo.
Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, a luxusmárkák mellett számos nagyvállalat bojkottálja Oroszországot, köztük az IKEA, a H&M, a Mercedes és a BMW.
(Forrás: RobbReport, fotók: a márkák hivatalos oldalai)
szankció | hermes | ukrajna | armani | luxusmárka | bojkott
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!