Egy korszak végét és egy új kezdetét jelenti a Lotus sportautója

A hetvenéves történelme során sok változáson esett át a Lotus, és a legújabbnak éppen a tanúja lehetünk. A most bemutatott Emira a márka utolsó tisztán benzines sportautója, egyben az első, ami még több vevőnek lehet érdekes.

Colin Chapman az első versenyautóját 1948-ban építette, innen számítjuk a Lotus történelmét, amit Formula–1-es sikerek és izgalmas sportautók öveznek. A márka az évtizedek során olyan legendás modellekkel állt elő, mint a klasszikus Seven, vagy az Esprit, amelyet James Bond is hajtott, de a Micsoda nő-ből is ismerős lehet.

Colin Chapman középen a csapatával 1968-ban

Az alapító halála után a márka a General Motorshoz került, majd 1993-ban az olasz Romano Artioli szerezte meg, aki a kilencvenes évek elején a Bugattit is feltámasztotta a fantasztikus EB110-essel. A Lotus ekkor mutatta be a korszakalkotó roadsterét, amit Artioli az unokájáról nevezett el, és jelenleg is az Elise adja a kínálat alapját.

Roger Moore két James Bond-filmben is Lotust hajtott
A kicsi és könnyű Elise máig meghatározza a Lotus kínálatát

A márka még a kilencvenes években került a malajziai Proton birtokába, majd 2017-től a kínai Geely a többségi tulajdonosa, és idén kötött szövetséget a Renault-hoz tartozó Alpine-nal elektromos autók fejlesztésére. A Lotus tehát nagy változások előtt áll, és ennek első jele volt, amikor

két éve bemutatta az első elektromos autóját, a kétezer lóerős Eviját.

A most leleplezett Emira azért is érdekes, mert ez a Lotus utolsó modellje, ami még tisztán benzines hajtású, és az első, ami új korszakot nyit a márkánál. Nem olyan kiélezett sportgép, mint a jelenleg kapható Exige és Evora, inkább egy kényelmes sportautó, amelynek

a teljesítménye bőven elegendő ahhoz, hogy élvezzük a vezetését.

A Lotus ráadásul rögtön kétféle gyártótól származó motorral is kínálja majd az Emirát.

A belépőmodellhez egy új motorszállítóval állapodtak meg, a Mercedes-AMG-vel, aminek a magyarországi gyártású CLA-ban is dolgozó kétliteres, négyhengeres turbómotorja 360 lóerővel és duplakuplungos váltóval kerül az ülések mögé.

A másik opció már ismerős lehet a Lotus kínálatából, hiszen a Toyota által gyártott 3,5 literes, kompresszoros V6-osról van szó, amely az Evorát is hajtja. Az újdonságban 400 lóerőre képes, amivel 4,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, és 290 km/h-val is száguldhat, miközben

a hátul lévő csomagtartójában éppen elfér egy golfzsák.

Colin Chapman alapelve volt a könnyű építésmód,

ezért sosem kellettek nagy teljesítményű motorok ahhoz, hogy a Lotusok gyorsak legyenek. Az Emira ugyanakkor puritánnak már nem nevezhető, hiszen a felszereltségének a digitális képernyők, az elektromosan állítható ülések, a távolságtartó tempomat és a sávtartó rendszer is a része.

Az első példányokat jövő tavasszal szállítja a Lotus – a Gablini már magyarországi képviseletet is nyitott –, az újdonság ára 72 ezer euróról indul. Nem ez lesz a Lotus egyetlen újdonsága, a márka most kezdődő izgalmas, új korszakában ugyanis hibrid és elektromos modellekre, még szupersportautóra is számíthatunk.

Hathengeres sportolók

Nemcsak a Lotus nyitott új fejezetet, hanem a Ferrari is: a maranellói márka nemrég mutatta be a V6-os motorral szerelt plug-in hibrid modelljét, a gyönyörű karosszériába csomagolt 296 GTB-t. A modenai Maserati is nagy dobásra készül az MC20-szal, aminek a V6-os motorja 630 lóerős teljesítménye képes.

lotus emira | sportautó | lotus

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom