A légitársaság egyik Boeing 787-es gépe alteratív útvonalon repült Tokió és Varsó között.
A LOT utoljára a '80-as években, IL-62M repülőkkel teljesített sarkvidéki járatokat, most viszont újra az Északi-sarkon át jutott el az úti céljára.
A menetidő így 13 óra 34 perc volt, ami körülbelül másfél órával rövidebb a korábbi, Kazahsztánt és Kínát érintő déli utaknál, melyeket a háború miatt légtérzár után vezetett be a légitársaság. A csökkentett menetidő alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást, több teherszállítási lehetőséget és jelentős versenyelőnyt jelent a légitársaságnak, az utasok pedig időt takaríthatnak meg.
Viszont a változtatások rendkívüli előkészítést is igényeltek. Új eljárásokat kellett bevezetni, és a navigációs tiszteket, pilótákat és utaskísérőket is ki kellett képezni.
Emellett a repülőgép fedélzetét is felkészítették egy esetleges sarkköri landolásra.
Ehhez egy többek között jégfűrészt, védőruhát és speciális fóliatakarókat is tartalmazó túlélőkészletet is elhelyeztek a gépen.
A lengyel Polgári Légiközlekedési Hatóság a Boeing B787-8-es és B-787-9-es típusok ETOPS-át 180-ról 207 percre növelte, így a későbbiekben akár Hawaiira is indulhatnak non-stop légi járatok a lengyel fővárosból, ahová jelenleg egyetlen európai várossal sincs közvetlen légi kapcsolat.
(Az ETOPS, vagyis Extended range Twin Operations a nagy hatótávolságú, két-hajtóműves repülőgépekre vonatkozó üzemeltetési alapkövetelményeket jelenti, amelyek meghatározzák azt az időtartamot, amely alatt a gépnek szükség esetén akár egyetlen működőképes hajtóművel is el kell tudnia érni egy kitérő repülőteret.)
Már lehet jegyet kapni a történelem első hibrid léghajójára, ami az Északi-sarkra visz, de hajós expedíciókon is körülnézhetünk a Föld legfelső részén.
(Forrás: Budflyer/Facebook, Airportal, képek: Unsplash, Getty Images)
varsó | útvonal | új | északi sark | extrém | tokió
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!