A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) szerint csak az Egyesült Államok légterében naponta több mint 45 ezer járat közlekedik és közel három millió utas van a levegőben. Nem meglepő módon ennyi ember "tesz azért", hogy a légiutas-kísérőknek legyenek sérelmeik – utóbbiak most nyilvánosságra kerültek.
"Légiutas-kísérők, mi a legnagyobb bosszúságotok a repülőgépen?" – szólt a kérdés a szakmabeliek által frissített Two Guys on a Plane (Két srác a repülőn) nevű fiók tweetjében. A kedvenc bosszúságokról érdeklődő poszt gyorsan felkeltette a légikísérők figyelmét, akik meg is osztották a kellemetlenségeiket – talán abban a reményben, hogy az emberek talán odafigyelnek rájuk.
"Kezdjük: az utasok zajszűrő fejhallgatót viselnek, és hangosan visszakérdeznek, hogy 'mi?', amikor beszélni próbálunk hozzájuk" – szólt hozzá egyből valaki.
A készülékekből kirobbanó zaj is gyakori problémának bizonyult.
"Mi van azokkal, akik egyszerűen nem is viselnek fejhallgatót, és úgy játsszák le a videóikat, zenéiket, videojátékaikat, meg a filmjeiket, hogy mindannyian halljuk?" – írta másvalaki.
Ami pedig a kézipoggyászokat és az ülőhelyeket illeti, bőven okoznak frusztrációt.
"A hátizsákokat a fej feletti tárolókba pakolják, amikor kifejezetten azt mondjuk az utasoknak, hogy az egy közös hely, és a nagy bőröndöknek van fenntartva, a hátizsákot az előttük lévő ülés alá kell tenniük" – osztotta meg észrevételét egy légikísérő.
A mosdó használatával kapcsolatban is akadnak problémák, legalábbis azn utasokkal, akik "pelenkákat, folyékony szappanos flakonokat, jegygyűrűket és mobiltelefonokat dobálnak a vécébe. Mindenféle dolgot ki kellett már húznom onnan" – írta valaki felháborodva.
Bár egy hosszú repülőúton a nyújtózás jó és szükséges dolog, egy dolgozó nincs különösebben oda a levegőben tornázó utasokért.
"Ki nem állhatom, amikor az emberek a gép konyháját jógastúdiónak nézik. Egyszer a kiszolgálás közepén visszamentem, és azt láttam, hogy egy nő éppen fejenáll. Mondtam neki, hogy elnézést, de mi itt dolgozunk, köszönjük."
A légikísérők munkája nehéz. Bár legtöbben a nem problémás utasok közé soroljuk magunkat, mégis meglepődünk bizonyos szabályokon és azok esetleges megszegésén – például amikor megkérjük a személyzetet, tegyék fel a táskánkat a fej feletti tárolóba (elvileg ezt nem szabadna). De bőven akadnak olyanok, akik ennél sokkal messzebb merészkednek.
(Forrás: Travel and Leisure, fotók: Getty Images, Unsplash)
titok | utazás | légiutas-kísérő | fedélzet | bosszúság | repülés
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!