A Time magazin az amerikai Szövetségi Légiközlekedési Hivatal (FAA) Repülőgépbaleset-adatbázisában az 1985 és 2000 közötti periódus baleseteit elemezte, és 17 olyat talált, ahol az ülési rend is látható volt.
Ezeket áttekintve arra a következtetésre jutottak, hogy a gép hátsó harmada a legbiztonságosabb, itt ugyanis a halálozási arány 32 százalék volt, míg a középső harmadban 39, az első harmadban pedig 38 százalékot tett ki.
Ami az ülések helyzetét illeti: azt találták, hogy
a repülőgép hátsó részének középső ülésein a legkisebb, vagyis 28 százalék a halálozások esélye.
Ezzel szemben a legrosszabb helyen az ülések a kabin középső harmadában vannak, a folyosó mellett, ahol a halálozási arány 44 százalékra rúg.
Egy baleset túlélésénél fontos szempont még az is, hogy mennyire ül valaki közel a vészkijárathoz: minél közelebb, természetesen annál jobbak az esélyei.
Ugyanakkor az, hogy egy repülőbaleset kimenetele mennyire halálos, nem elsősorban attól függ, hogy az ember hová ül, hanem a szerencsétlenség egyéb körülményeitől.
Például ha a gép hátulja sérül meg, a középső és az első sorokban ülő utasok járhatnak jobban. Sok balesetnél pedig egyáltalán nem lehet kapcsolatot találni a túlélés esélyei és az ülőhelyek között, ezért is az az FAA és a legtöbb biztonsági szakértő hivatalos álláspontja, hogy nem lehet meghatározni, melyik a legbiztonságosabb ülés a gépen.
Ha félsz a repüléstől, érdemes megfogadnod egy pilóta tanácsait, és elolvasnod ezt a nyolc tippet.
(Forrás: Time, képek: Getty Images)
baleset | biztonság | repülő | legbiztonságosabb
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!