Roadster változatban igazi kincs a Lamborghini Miura

A világ első szupersportautójának tartják a hatvanas évekbeli Miurát, és a legendás Lamborghini tető nélküli változatából csak egyetlen példány készült, ami sok mindenen átment, de most eredeti pompájában ragyog, és egy új modell konfigurációját is ihlette.

1966-ban a Miura bemutatásával került fel a sportautógyártók csúcsára a Lamborghini. Marcello Gandini ikonikus dizájnja a mai napig lenyűgözőnek számít, és az olasz sportkocsi műszaki tartalma is figyelemreméltó, ugyanis egy 3,9 literes V12-es motor dolgozik az ülések mögött. A Miura minden példánya kupékarosszériás, egyet kivéve, amit tető nélkülivé alakítottak át.

1968-ban a brüsszeli autószalonon leplezték le a Miura nyitott tetős változatát. A prototípus, amelyet a Bertone dizájnstúdió tervezett és épített meg, óriási sikert aratott. Több neves autókiállításon is bemutatták, ahol sok megrendelés futott be rá, de

gyártásba valami okból mégsem került a Lamborghini Miura Roadster.

A szellős sportkocsit eredetileg azúrkék színben mutatták be, ami a kor divatját tükrözte,

és egyáltalán nem csak a tető hiányában különbözött a sorozatgyártású Miurától. A dizájnerek a hátsó részét is egyedire tervezték, de még a szélvédő dőlésszögén is változtatni kellett, hogy a 300 km/órás végsebesség közelében se legyenek szélörvények az utastérben.

Az egyetlen prototípust igazából be sem fejezték, hiszen a kivehető tető és az egyedi méretű oldalablakok már nem készültek el hozzá. A Lamborghini egy évvel később el is adta a prototípust, méghozzá egy fémipari cégnek, amely a saját kísérleteire használta. A karosszéria színét sötétzöldre cserélték, a világos belsőt barna bőrrel kárpitozták be.

Az autót ekkor Zn75 névre keresztelték, ez a cink száma a periódusos rendszerben, ugyanis a Miura több alkatrészét demonstráció céljából cinkkel vagy krómmal bevont polírozott darabra cserélték. A sokat látott prototípust a massachusettsi közlekedési múzeumnak ajánlották fel, majd magángyűjteményekbe került, és többször is gazdát cserélt.

Manapság már elképzelhetetlen, de a Miura Roadstert egykor még 50 ezer dollárért adták el,  mára ugyanis az értéke a 10 millió dollárt is meghaladhatja. Persze ehhez elengedhetetlen, hogy a legutóbbi tulajdonosa eredeti állapotába állíttatta vissza,  csodás kék fényezésével és világos bőrbelsőjével

pontosan úgy néz ki, ahogyan ’68-ban pompázott Brüsszelben.

A tető nélküli Miura egyetlen példánya nemrég múzsaként is szolgált.

Miután a Lamborghini újra elindította az Aventador gyártását, hogy pótolja egy hajókatasztrófában a tenger mélyére veszett autókat, az Aventador utolsó példányát az ikonikus roadster mintájára tervezték meg, kék és szürke színben, világos bőrbelsővel, a Miura emblémájával.

Az Aventador tizenegy év és tizenegyezer legyártott példány után búcsúzik a Lamborghini kínálatából, ezzel egy korszak zárul le az olasz márka történetében. Az utódja már az utolsó tesztköröket futja, és egy vadonatúj V12-es motort fejlesztettek hozzá, de mellé mindenképpen hibrid hajtás jár majd. A premierjére már nem kell sokat várnunk.

Múltidézés tizenkét hengerrel

Nem a Miura az egyetlen klasszikus típus, amihez visszatért a Lamborghini. Az utódjának tekinthető, hetvenes évekbeli Countach éppen nemrég ünnepelte a bemutatásának ötvenedik évfordulóját, és ebből az alkalomból elkészült a legendás modell modernizált változata, aminek az alapját éppen a kifutó Aventador adta.

lamborghini | lamborghini miura | nagy sztori | szupersportautó | roadster | lamborghini aventador

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom