Kampány indult.
Miközben mindenki más csak tétovázik és késlekedik, a német főváros lakói drasztikus lépéseket tesznek. Ötvenezer berlini írta alá azt a petíciót, amely törvényjavaslatot kezdeményez a személygépkocsik kitiltására a város elég nagy területéről – megnyitva ezzel az utat egy zöldebb, egészségesebb, csendesebb és biztonságosabb jövő felé.
A Berlin Autofrei kampány keretében az S-Bahn hálózat által körülvett teljes területet – ami nyolcvannyolc négyzetkilométert jelent – nagyrészt mentesítenék a személygépkocsiktól. Ha a törvényt elfogadják, a világ legnagyobb autómentes városi területe jönne létre Berlinben.
A tilalom nem minden járműre vonatkozna: kereskedelmi célból továbbra is be lehetne hajtani a kijelölt területre, valamint a mozgáskorlátozottak is használhatnák ott az autójukat.
A sürgősségi szolgálatást végzők is mentesülnének a tiltás alól, és mivel az embereknek néha valóban szükségük van járművekre (például költözéshez), minden lakosnak évente legfeljebb tizenkét, bérelt autóval történő behajtást engedélyeznének.
Joggal vetődhet fel a kérdés, miért nem inkább az elektromos autókat helyezi előtérbe a kampány?
Nik Kaestner, az Autofrei képviseletében erre annyit mondott, hogy jövőre az autók körülbelül felének elektromos meghajtásúnak kellene lennie ahhoz, hogy teljesíteni tudják a kormány közlekedési célkitűzéseit. Ez nyilvánvalóan nem fog megtörténni.
Jelenleg Németországban a járművek csupán 1,3 százaléka elektromos hajtású. "Az egyetlen megoldás tehát, hogy valahogy csökkentsük a vezetés mennyiségét, nem pedig az, hogy megváltoztassuk annak módját" – mondja Nik Kaestner.
Az autók kitiltásának több előnye van annál, mint pusztán a légszennyezés csökkentése vagy a globális felmelegedés elleni küzdelem. Parkoló autók és forgalom nélkül több közterület szabadulna fel a zöldfelületek, a gyalogosok és a kerékpárosok számára, a kevesebb autó pedig kevesebb közlekedési balesetet is jelent.
Azért még korai lenne Berlint Európa autómentes fővárosává koronázni, mert az ötvenezer aláírást tartalmazó petíció csak a folyamat első szakaszát jelenti. A második forduló – amiben 170 ezer aláíró szükséges – következik, és ha a városvezetés nem fogadja el a törvényt, akkor az nyilvános szavazásra kerül.
Tekintettel arra, hogy Berlin Neuköllnjét nemrégiben a világ egyik legmenőbb negyedévé választották, nem annyira meglepő, hogy a város zöldebb jövőt tervez. Bárcsak minden város egy kicsit olyan lenne, mint Berlin!
Hunyd be a szemed, és képzeld el, hogy 2045-öt írunk! Berlinben állsz a peronon, és egy elegáns Hyperloop suhan be az állomásra. Felszállsz, előveszed a könyvedet a táskádból, és mire két fejezetet elolvasol és eltelik egy óra, már meg is érkeztél Párizsba, hogy egy igazi francia croissant-t falatozhass reggelire. Körbejársz a városban, majd ismét vonatra szállsz, hogy este már Barcelonában nézz focimeccset. De valóban ez lenne a jövő?
(Forrás: Time Out, fotók: Pixabay)
tiltás | autómentes | javaslat | berlin | forgalom | belváros
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!