Mint sok minden, ez is megváltozott a korábbi évekhez képest.
A magyar lakosság nagy része a korábbiaknál több belföldi utat tervez a jövőben; egyebek között ez is kiderül a pécsi önkormányzat és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) közös piackutatásából.
A felmérésben Pécs mint márka értékelését és a város vonzerejének helyi és országos szintű megítélését vizsgálták. A városmarketing-stratégia támogatását és Pécs új arculati irányainak kialakítását is szolgáló kutatás reprezentatív módon, országosan mintegy ezer, Pécsen több mint hatszáz ember megkérdezésével készült.
Az országos mintán végzett felmérés eredményei szerint
a magyar lakosság nagy része a jövőben a korábbiaknál több belföldi utat tervez, azokon a természethez, a vízparti nyaraláshoz és a városlátogatáshoz kapcsolódó úti célok szerepelnek.
A megkérdezettek körében Debrecen, Szeged és Pécs a legismertebb magyar vidéki város, míg Eger, Debrecen, Veszprém és Pécs a leglátogatottabbak.
Az eredmények azt is mutatják, hogy a pécsi jelképek közül a Széchenyi tér és a Dzsámi, valamint a tévétorony és a Mecsek emelkedik ki. Az új jelképek – mint például a Kodály Központ vagy a Tudásközpont – ma még nem számítanak ikonikus épületnek.
A pécsi márkák közül a Zsolnay, a Pécsi Sör és a Pécsi Kesztyű jutott eszébe a legtöbb megkérdezettnek, a pécsi személyiségek közül pedig a Zsolnay családot és Victor Vasarelyt kötik leginkább a városhoz.
Ha viszont a városnézésen túl meg is szállnánk Magyarországon, kötelező lesz a védettségi igazolvány, ami minden szempontból egyre fontosabb szerepet kap; Törökországba például már korlátok nélkül utazhatnak az igazolvánnyal rendelkezők, Angliában viszont még mindig tíznapos karantén vár minden magyarra.
(Forrás: MTI, fotók: Getty Images)
kutatás | pécs | belföld | turizmus | utazás | magyar
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!