Miért olyan kényelmetlenek a repülőülések? Egy ergonómiai szakértő elárulja

A repülőülések az idők során jócskán összementek, és a sokat emlegetett lábtér sem lett nagyobb, de csak nemcsak ezek miatt olyan kényelmetlenek a repülőülések legalábbis a turistaosztályon.

Carla Jaspers ergonómiai szakértő a Wall Street Journalnak beszélt arról, hogyan tervezné újra a székeket, hogy azok kényelmesebbek legyenek. Elsőként a deréktámaszt emeli ki, ami akkor jó, ha rögzített, de egyben vertikálisan mozgatható is, vagyis az utas szükségleteihez igazítható.

Az ülés annél kényelmesebb, minél több ponton tud érintkezni vele a testünk.

Ezért van szükség a függőlegesen állítható fejtámaszra is, amelynek ideális esetben a két oldalán is vannak támaszok, mint egy gyereküléseknek.

Az ülőfelület méretének, szélességének és mélységének is van jelentősége: a legtöbb embernek a 45 centi körüli szélesség a kényelmes, de gyakran lehet találkozni csak körülbelül 40 centis ülésekkel is. Ha állítható lenne az ülésmélység, akkor az ember teljesen hátra tudna dőlni, miközben a térdét is megtámaszthatná.

A lábtartó szintén nagyban növeli a kényelemfaktort, különösen az alacsony utasok esetében.

Az ülések közötti távolság szintén sokat csökkent az idők során a körülbelül 91 centiről 80-ra.

Ami az anyaghasználatot illeti: a memóriaszivacs például jó választás lenne, mert olyasmire van szükség, ami felveszi és megtartja a test formáját. A karfákat például lehetne puhább anyagba csomagolni.

Az üléseknél a légitársaságok fontos szempontja ugyanakkor, hogy könnyűek legyenek, emellett a tartósságból sem engedhetnek, viszont a költségek sem mehetnek felfelé. Mindezt nehéz összeegyeztetni a kényelemmel.

Állítólag még ezt az elterjedt kényelmi funkciót is egyre inkább ki akarják szorítani a repülőkről a gyártók, persze, egy első osztályú lakosztályban ilyen problémák nem annyira merülnek fel.

(Forrás: WSJ, képek: Getty Images)

repülés | kényelem | ergonómia | repülőülés | repülő

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom