Összetéveszthetetlen sziluettje és lenyűgöző eleganciája a világ legikonikusabb autói közé sorolja a harmincas években készült Type 57 SC Atlanticot. A legendás modellt Jean Bugatti, a márka alapítójának legidősebb fia alkotta.
Jean Bugatti 1909-ben a németországi Kölnben született, és a teljes neve, Gianoberto Carlo Rembrandt Ettore Bugatti édesapja, Ettore olasz gyökerei előtt tiszteleg, később ebből származott a francia beceneve, Jean. A születése idején Ettore Bugatti még a gázmotorokat gyártó kölni Deutz gyártási osztályának vezetőjeként dolgozott.
Jean autók iránti szenvedélye már a gyermekkorában megmutatkozott.
Amikor Ettore Bugatti 1910-ben megnyitotta autógyártó üzemét Molsheimben, Jean az ideje nagy részét a műhelyben és a tervezőirodában töltötte. A tehetsége éppen abból a mesterségbeli tudásból virágzott ki, amit tizenéves korában a molsheimi üzemben sajátított el.
A húszas évek végétől Jean és Ettore Bugatti közös szakértelmének és munkájának köszönhető, hogy a Bugatti a világ egyik leghíresebb autómárkájává vált. Jean aztán 1936-ban nagyon fiatalon, mindössze 27 évesen örökölte meg a cég vezetését, és készen állt arra, hogy a Bugattit egy még ígéretesebb, virágzó jövő felé vezesse.
Páratlan stílusérzékkel
Jean szenvedélye volt az autók tervezése. Jó szeme volt hozzá, a dizájn és az esztétika iránti rendkívüli érzékével olyan időtlen karosszériaformákat hozott létre, amelyek a következő évtizedekben is jelentős hatással voltak az autóiparra. Még csak 21 éves volt, amikor már autókat tervezett a Bugatti számára.
Ettore Bugatti 1926-ban mutatta be a Type 41 Royale-t,
a világ legerősebb, legnagyobb és legfényűzőbb autóját,
amelyet páratlan erő és pazar belső tér jellemzett. Két évvel később szintén Jean tervezte azt a különleges roadster változatát, amit Armand Esders textilgyártó megrendelésére készített a Bugatti.
Az iparmágnás kétüléses kabriója ma is elbűvöl páratlan eleganciájával.
Mivel Esders kizárólag nappal kívánta vezetni az autót, ezért mindkét fényszórót leszerelték az autóról, ami szintén hozzájárult a különleges formájához. Jean mesteri munkájának számítottak a Type 46, a Type 55 és az Aerolithe nevű modellek is.
Lenyűgöző aerodinamika
Jean Bugatti leghíresebb alkotása kétséget kizáróan a Type 57 SC Atlantic volt, amely aerodinamikus formájával és a karosszéria hosszában vonuló szegecselt áramvonalidomával keltette fel a figyelmet. A harmincas évek szuperautója a Bugatti ma is érvényes három pillérét – a sebességet, a luxust és az eleganciát – testesítette meg.
Az Atlanticot ma a világ egyik legkülönlegesebb és legértékesebb autójaként tartják számon.
Csak négy példánya épült, és ebből kettő maradt fenn eredeti állapotában. A második Jeannak készült, és La Voiture Noire, azaz a fekete autó néven ismerték. 1938 után, feltehetőleg a második világháborúban nyoma veszett, az eltűnése a Bugatti történelmének legnagyobb rejtélye.
Jean Bugatti nem sokáig élvezhette a márka sikerét, 1939. augusztus 11-én, harmincévesen vesztette életét egy autóbalesetben, nem messze a Bugatti-gyártól. Egy próbaút során el kellett rántania a kormányt, hogy elkerüljön egy kerékpárossal való ütközést, és életveszélyesen megsérült. A közelben a molsheimi Bugatti-központ palotája a mai napig őrzi Jean és apja, Ettore emlékét.
Bámulatos elhivatottság
A Bugatti történelme tele van elhivatott pártolókkal, akik a világ legelismertebb márkájává tették a molsheimi gyártót. Az egyikük történetét nemrég meséltük el: Romano Artioli a kilencvenes években Modena környékén élesztette fel a Bugatti legendáját, az elképesztő kitartása példát jelenthet mindannyiunknak.
molsheim | nagy sztori | jean bugatti | ettore bugatti | bugatti
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!