Japán már rég újranyitott, de miért nincsenek turisták?

Európával ellentétben Ázsiából – ahol számos ország csak fokozatosan nyit újra – kevesebb járattörlésről vagy elveszett poggyászról szóló rémtörténet érkezik, a nemzetközi turisták valamiért mégsem tolonganak a kontinensen.

Mindez különösen Japánban szembetűnő, amely nagy felhajtás közepette 2022 júniusában, vagyis a főszezonban nyitott meg újra.

Június 10. és július 10. között az ország mintegy 1500 turistát fogadott a helyi bevándorlási hivatal adatai szerint, ami kilencvenöt százalékkal (!) kevesebb, mint a 2019-es év ugyanezen időszakában.

Nincs kedvük karanténozni

Bár Japán újra elérhető, az országba jelenleg csupán szervezett csoportok látogathatnak,

egyénileg nem engedik kóricálni a szabadidős turistákat.

Sok nyugatról érkező viszont a spontaneitást részesíti előnyben, és nem szeret szigorú útvonaltervet követni. Ez pedig az egyik döntő faktornak mondható. "Nincs szükségünk arra, hogy bébiszitterkedjenek velünk" – mondja Melissa Musiker, egy New York-i PR-szakember, aki korábban rendszeresen utazott Japánba. Musiker és férje azt tervezték, hogy 2022-ben ismét elrepülnek a szigetre, ám amikor meghallották, hogy a határnyitás milyen korlátozásokkal jár, inkább lemondtak róla és Japán helyett Dél-Koreát választották. "Nem akarunk karanténba kerülni. Ez volt a legfontosabb tényező " – mondja Musiker.

A félig nyitott az nem nyitott

Japán nem teljesen nyitott politikája nem csupán a vízumokra vonatkozik. Az országban még mindig rengeteg helyen vannak érvényben maszkviselésre vonatkozó szabályok, plusz ugye érkezéskor kötelező karantént írnak elő.

Nem csoda, hogy ezek után viszonylag kevesen vágynak a felkelő nap országába.

Egy előfizetéssel működő privát foglalási platform, az Arry társalapítója szerint a járvány előtt a felhasználók közül legtöbben a környékbeli országokból érkeztek Japánba például egy spontán hosszú hétvégére, hogy aztán az Arry segítségével asztalt foglaljanak Tokió legfelkapottabb éttermeiben. 2020-tól viszont az elmaradások miatt szünetelnie kellett a cégnek. Katie Tam társalapító most azt mondja, nem sejtették, hogy ilyen sokáig fog tartani a rövid távúnak hitt leállás. "Az a kevés tagunk, aki újra felvette velünk a kapcsolatot, leginkább az üzleti utazási vízummal rendelkezők köréből kerül ki. Jelenleg ez az egyetlen módja annak, hogy a nem japán állampolgárok egyénileg bejussanak az országba. Jó néhányan ki is használják a tömeg hiányát: olyan éttermekben tudnak asztalhoz jutni, ahová korábban nem sikerült foglalniuk" – meséli Katie Tam.

Akadnak azért jó hírek is. A kihívások ellenére Japán számos étterme jól teljesít. "Sok étterem, amellyel együttműködünk, stabil helyi ügyfélkörrel rendelkezik" – mondja Tam. Ez azt jelenti, hogy ezek a népszerű helyek továbbra is működni fognak, amikor a külföldi turisták majd "rendesen" visszatérnek.

A bevándorlási hivatal tájékoztatása szerint a japán turizmus két legnagyobb piaca jelenleg Thaiföld és Dél-Korea. De a "legnagyobb" ebben az esetben nyugodtan idézőjelbe tehető, merthogy június óta mindkét országból mindössze négyszázan érkeztek Japánba. Az Egyesült Államokból pedig csak százötvenen.

A Kína-hatás

2019-ben Japán legnagyobb turisztikai piaca a szomszédos Kína volt, ahonnan évente 9,25 millióan jöttek át. Mostanság viszont Kína teljesen elzárkózik a világtól: az állampolgárokra és a külföldiekre vonatkozóan még mindig szigorú karanténprotokollt alkalmaz, ami a turizmus leállását eredményezi.

Nem Japán az egyetlen ország, amely jelentős veszteséget szenvedett a kínaiak hiánya miatt. Ausztrália, Thaiföld, Szingapúr és Dél-Korea, mind-mind hatalmas bevételkieséssel számolhat a több mint egymilliárd potenciális turista otthonmaradásával.

Várakozó álláspont

Jó esély van rá, hogy amint Japán teljes mértékben megnyitja kapuit az egyénileg érkező turisták előtt, akkor a kínaiak is menni akarnak majd.

Létezik a "bosszúutazás" kifejezés, amivel azokat jellemzik, akik a Covid alatt félretették a pénzüket, és most egy nagy utazásra szeretnék elkölteni. Japán pedig igencsak népszerű ezen a kívánságlistán.

Elégedettséggel tölt el, amikor eljutunk egy eldugott, kevesek által ismert városba, majd rájövünk, micsoda rejtett gyönyszemre bukkantunk. Ennek inverzeként kevés kiábrándítóbb dolog létezik annál, mint bedőlni a nagy felhajtásnak, elutazni egy divatos városba és csalódni.

(Forrás: CNN, fotók: Unsplash)

 

utazás | elmaradás | kína | maszk | japán | beutazás

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom