A japán kormány szokatlan problémával találta magát szemben – már ha ezt egyáltalán problémának lehet nevezni.
A járvány kezdete óta az országban nagyot zuhantak az alkoholeladások, részben a bárok korlátozásának következtében is, így pedig a kormány jelentős adóbevételtől esett el. Most úgy érezték, lépni kell az ügyben, és pályázatot hirdettek a Sake Viva! kampány keretében. A Nemzeti Adóhivatal ötleteket vár arra vonatkozóan, hogyan lehet ösztönözni a fiatalok körében az alkohol iránti keresletet például új szolgáltatásokkal, promóciós módszerekkel, termékekkel, dizájnnal, a mesterséges intelligencia vagy a metaverzum segítségével.
Az alkoholos italok hazai piaca a demográfiai változások, mint például a születésszám csökkenése és a népesség elöregedése, valamint a Covid-19 miatti életmódbeli változások hatására zsugorodik“
– olvasható a pályázat honlapján.
A versenyre szeptember 9-ig lehet jelentkezni a japán alkoholos italok minden típusára vonatkozó promóciós ötletekkel. A döntősöket szakértői konzultációra hívják októberben, a novemberi tokiói döntő előtt. A nyertes az adóhivatal tájékoztatása szerint támogatást kap a kereskedelmi tervéhez.
A kezdeményezéssel érthető okokból nem mindenki ért egyet. "Ez ugye valami vicc? Az alkoholtól tartózkodni jó dolog!" – írta valaki a Twitteren, de sokan mások is rámutattak arra, hogy nem tűnik egészen helyénvalónak, hogy egy kormányzati ügynökség ivásra ösztönözi a fiatalokat, és a kampány nem veszi figyelembe az egészségügyi kockázatokat, emellett nem tanúsít semmiféle érzékenységet az alkoholizmussal küzdő emberek iránt.
A japán egészségügyi minisztérium már korábban is figyelmeztetett a túlzott alkoholfogyasztás veszélyeire, és honlapján egy tavalyi bejegyzésben a túlzott alkoholfogyasztást "jelentős társadalmi problémának" nevezte, amely a csökkenés ellenére is fennáll.
A világ más tájain eközben rohamosan nő az alkoholmentes bárok népszerűsége, nem így Európa legtöbb alkoholt fogyasztó országában, amelyet biztosan nem tippelnénk a lista első helyére.
(Forrás: CNN, képek: Unsplash)
alkohol | alkoholfogyasztás | japán
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!