IWC karóra is jár ehhez a sirályszárnyas Mercedes-kisautóhoz

Nem gondoltuk volna, hogy egyszer szövetségre lép a játékautóiról ismert Hot Wheels és a svájci óragyártó IWC, de az együttműködésük eredménye egy olyan különkiadás lett, aminek minden autó- és órarajongónál ott a helye. Mégis csak kevesen kaphatnak belőle, és nem csak az ára miatt.

Mint mondják, a részletekre való aprólékos odafigyelés, a kiválóság iránti megingathatatlan elkötelezettség és a határok átlépésére való hajlandóság hozta össze az IWC Schaffhausent és a Hot Wheelst, két márkát, ami a maga területén régóta elismertnek számít.

Mielőtt a játékautók legendájává vált volna több mint nyolcmilliárd eladott autóval, a Hot Wheels története egy álommal indult. Elliot Handler, a Mattel társalapítója 1968-ban alkotta meg a Hot Wheels első generációját: olyan játékautót akart készíteni, ami nemcsak menőbb, hanem jobb is volt az akkori kisautóknál. Az elképzelése megvalósításához felkérte a General Motors egyik autótervezőjét és egy képzett rakétamérnököt, akik

a detroiti autódizájnt az űrkorszak stílusjegyeivel ötvözték.

Mára a Hot Wheels az egyik legismertebb játékautó, a világ minden táján, minden korosztályban megvannak a rajongói.

Az IWC öröksége is az amerikai úttörő szellemben gyökerezik. 1868-ban, éppen száz évvel azelőtt, hogy Eliott Handler megalkotta a Hot Wheelst, Florentine Ariosto Jones amerikai óragyártó és mérnök forradalmasította a korabeli óraipart, amikor Schaffhausenben megalapította az International Watch Companyt. Jones

a svájci óragyártók szakértelmét egyesítette a legújabb amerikai gyártási technológiával,

és kiváló minőségű zsebórákat készített az Egyesült Államok piacára. A márka robusztus és megbízható repülős és navigációs óráival szerzett tapasztalat vezette az IWC-t a motorsport felé, amelynek már régóta résztvevője. A Mercedes-AMG-vel kötött partnersége és számos autóverseny támogatása után 2018-ban alapította meg saját versenycsapatát IWC Racing néven, és egy gyönyörű sirályszárnyas ’55-ös Mercedes-Benz 300 SL-lel indulnak a veteránfutamokon.

Így kapcsolódik össze a Hot Wheels és az IWC Schaffhausen története, amelynek eredménye egy limitált szériában piacra kerülő készlet. A 300 SL méretarányos változata

a Hot Wheels eddigi legrészletesebben kidolgozott kisautójának számít,

a nyitható sirályszárnyas ajtók mögött a pilótafülkét is kidolgozták a kagylóülésekkel és a bukócsövekkel, a karosszériára a kiegészítő fényszórók is felkerültek. Mégsem ezért kerül 11 600 euróba, ami több mint 4,2 millió forintnak felel meg, hanem azért, mert egy IWC karóra is jár hozzá.

A Pilot’s Watch Chronograph Edition stílusos kiegészítője a Mercedes-kisautónak.

43 milliméteres tokja titánból készült, ami könnyebb és keményebb, mint az acél, és ellenáll a korróziónak, ezért a sportautók gyártása során is gyakran használják. A sötétszürke matt színe egy igényes felületkezelés eredménye, amelynek során a tok alkatrészeit előbb polírozzák, majd szemcseszórással kezelik. A fekete számlapot a kockás zászló motívuma díszíti, a kronográf az IWC saját fejlesztésű szerkezete, amely a füstüveg hátlapon keresztül látható is.

A modellautót és a karórát egy stílusos fém szerszámosdobozba csomagolták, de attól lesz igazán ritkaság, hogy összesen csak ötven példányt készítenek belőle. Az elsőt pedig jótékony célokra árverezték el a Bonhams aukcióján, ahol

70 ezer angol fontot, azaz 30 millió forintnak megfelelő összeget adtak érte.

Az idő kereke

Az IWC és a Mercedes kooperációján kívül más óramárkák és autógyártók is összefogtak az idők során, amiből különleges termékek születtek. A legutóbb az olasz dizájnstúdió Pininfarina és a svájci Bovet 1822 alkotott egy különleges órát. A Mercedes legendás versenyautója, a sirályszárnyas 300 SL pedig már hatvankilenc éve indult útjára, a napjainkig tartó modellsorozat történetét ebben a cikkünkben meséltük el.

iwc | hot wheels | mercedes-benz | mercedes | limitált széria | kronográf

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom